Bij Sportstuif is er voor ieder kind veel avontuur te beleven! Het is dé perfecte plek om na school fijn buiten te spelen en te sporten.

Rachelle Scheepers Rachelle Scheepers
5 /5

Shuttle run test, Bingo en trefbal! Week 50-2023

Bij Sportstuif hebben we een jaarplanning vol met sport- en spelactiviteiten, passend bij de leeftijd en de interesses van de kinderen. Iedere dag bieden we diverse spellen aan voor onze beweeglijke kinderen. Ben je benieuwd naar onze sportieve buitenschoolse opvang? Bekijk hieronder de activiteiten van week 50!

Maandag 11 december
Er is weer een nieuwe week aangebroken bij Sporstruif Venray SV. Net als alle andere schoolweken staan wij op maandag weer paraat op de schoolpleinen om de kinderen te ontvangen en mee te nemen naar onze buitenschoolse sportieve opvang. Op maandag is het altijd tijd om even bij te kletsen over het weekend, dit doen we tijdens het fruit eten. Na het fruit eten zijn wij met zijn alle naar buiten gegaan voor de activiteit van vandaag. De activiteiten die voor vandaag op de planning stonden waren dansen en vies/lekkerland! De kinderen mochten vandaag zelf kiezen in welke activiteit ze wilden gaan doen. Bij het dansen ging onze pedagogische medewerker Micky aan de slag met de kinderen. De kinderen mochten een eigen dans verzinnen op een zelf gekozen liedje. Naar veel oefenen lieten ze deze ook nog even aan elkaar zien, wat een pret! Het spel vies/lekkerland werd gegeven door onze stagiaire Hasret, op instagram stelt ze zich verder aan jullie voor! Bij het spel vies/lekkerland is het de bedoeling dat de kinderen of naar vies of naar lekker rennen op het moment dat ze iets vies of lekker vinden. Terwijl dat ze naar het andere vak proberen te rennen proberen de tikkers hen te tikken! Na de activiteit hebben we nog lekker buitengespeeld en sloten de dag af met een heerlijk koekje.

Dinsdag 12 december
Weer een nieuwe dag bij Sportstuif. Alle kinderen waren weer opgehaald door de pedagogisch medewerkers en toen was het tijd voor iets lekkers. De kinderen kregen weer volle bakjes fruit op tafel en een goedgevulde beker met ranja. Toen alles lekker opgesmikkeld was zijn we met zijn alle naar het voetbalveld gelopen waar de activiteit van vandaag klaar stond. Vandaag hadden de kinderen wederom twee keuzes. Activiteit nummer één was de shuttle run test, dit is een conditietest waarbij je ze vaak als je kunt op en neer moet rennen om uiteindelijk een zo hoog mogelijke trap te behalen. Bij elk gegeven piepsignaal mag je pas naar de overkant rennen en de tijd tussen de piepjes wordt steeds korter. In vak nummer twee gingen we lekker een potje bowlen. Met de bal moesten de kinderen proberen om zo veel mogelijk blokken om te rollen. Lukte dat allemaal in één keer? Strike! Heb je twee pogingen nodig, superknap! Spare. Wat hadden we vandaag weer een leuke dag bij Sportstuif!

Woensdag 13 december
Samen met Sportstuif MHCV hebben we de boterhammen opgegeten en lekker wat gedronken. De kinderen mochten nog even lekker vrij spelen, er werd gevoetbald, geknutseld en met de kralen gespeeld. Toen was het alweer tijd om de rest van de kinderen op te halen. Alle kinderen hebben lekker een stukje fruit gehad, gedronken en even de dag doorgesproken. Vandaag staat alweer de derde woensdagmiddag activiteit van de nieuwe reeks op het programma. De activiteit staat in het teken van een winterspeurtocht. In het bos hadden wij een route uitgezet voor alle kinderen die ze mochten gaan lopen en terwijl ze aan het lopen waren moesten ze vanalles opspeuren. Helaas heeft het door het slechte weer niet door kunnen gaan, maar dat houd ons niet tegen. Vanmiddag hebben wij een Bingo georganiseerd! Alle kinderen waren van harte welkom om van 15:00 tot 16:00 mee te doen aan de Sportstuif Bingo. Tijdens de bingo waren er ook allerlei te gekk prijzen te winnen, veel speelgoed maar ook veel lekker snoep. Heb je een hele rij of kaart vol? Dan roep je BINGO! Klopt de bingo, dan krijg je een prijsje, maaaaar als het een foute bingo was dan mocht je een liedje zingen. Veel prijsjes zijn in ontvangst genomen maar ook het liedje Jingle Bells is regelmatig gezongen! Ondanks het wat mindere weer hebben wij toch een ontzettend leuke middag gehad!

Donderdag 14 december
Het is alweer donderdag! Vandaag begon de dag ook wat eerder voor ons aangezien basisschool de hommel een studiedag had! Samen met alle kinderen zijn wij bij Sportstuif Venray MCHV gaan spelen waar wij deze ochtend allerlei leuken dingen hebben gedaan. We hebben gespeeld met de knikkerbaan, lego, geknutseld, omgekeerd verstoppertje gespeeld, tien tellen in de rimboe gedaan en nog veeeeeel meer! Wat een ontsettend leuke ochtend! Na het opeten van de de boterhammen was het dan toch echt tijd om ook de andere kinderen uit school op te halen. Na het ophalen van alle kinderen heben wij gezamelijk fruit gegeten en ranja gedronken waarna het tijd was om onze jas aan te trekken en naar buiten te gaan voor de activiteit. Onze stagiaires Joep en Dennis hadden weer met veel enthousiasme een spel bedacht. Het spel van vandaag heet superbal! Bij superbal is het doel van het spel dat je iedereen probeert af te gooien maar zelf niet geraakt probeert te worden. Wordt je toch geraakt? Dan moet je goed onthouden wie jou heeft afgegooid want als diegene ook af gaat ben jij weer vrij. Wat een plezier!

Vrijdag 15 december
Het is alweer vrijdag, de laatste dag van de week is ingegaan. Vanaf twaalf uur werden de eerste kinderen opgehaald van de scholen. We begonnen zoals elke vrijdag met gezellig samen boterhammen eten. Al snel was het tijd om ook de andere kinderen op te halen. Met zijn allen hebben we vandaag bij Sportstuif Venray MHCV fruit gegeten. Tijdens het fruit eten werden alle leuke dingen van afgelopen week nogmaals doorgesproken en werden de plannen van het weekend uitgebreid aan elkaar verteld. Na het fruit eten gingen we aan de slag met de activiteit van vandaag, Trefbal! Voor de kinderen is trefbal een wel bekend spel en wordt altijd met veel plezier en beleving gespeeld. Wat een leuk en energiek spel om de week mee af te sluiten!

Marlou Bronsvoort
Marlou Bronsvoort Vestigingsmanager
Pim Scheepers