Super leuke en gezellige Sport BSO!

Salina Salina
5 /5

Chaosdoelenspel, allesbal en het A4 spel - week 4 - 2024

Maandag 22 januari
Maandagochtend begon regenachtig, maar zonder de vorige week aanwezige sneeuw. Ondanks de regen bleef het tijdens de activiteit in de middag gelukkig droog. De middag op de BSO begon met fruit eten, gevolgd door het A4 spel voor de oudere kinderen, waarbij ze over elkaar heen moesten springen en ze hun uithoudingsvermogen op de proef stelden. Daarna volgde het spannende spel allesbal, waarbij begeleiders een getal riepen en een bepaalde bal in het spel gooiden. Gooiden ze bijvoorbeeld een trefbal in het spel en riepen ze vier. Dan werd het vier tegen vier trefballen. Om de paar minuten werd er gewisseld van kinderen en van spel. Ondertussen speelden de jongere kinderen buiten tikkertje en poortbal. Het was een levendige ochtend vol activiteit en plezier, ondanks het regenachtige weer. Na afloop genoten alle kinderen van een lekker koekje.

Dinsdag 23 januari
Op de sportieve BSO was dinsdagmiddag een bruisende en energieke sfeer te voelen. Terwijl een tweetal kinderen hun dag begonnen met een avontuurlijke ochtend bij Balorig vanwege een studiedag, voegden alle andere kinderen zich in de middag bij hen. De dag vloog voorbij met spannende activiteiten die voor iedereen plezier en uitdaging boden. De oudere kinderen genoten van het levend kwartet, waarbij ze in teams samenwerkten en rennend de juiste attributen moesten verzamelen. Ondertussen vermaakten de jongere kinderen zich met het chaosdoelenspel, waarbij ze hun behendigheid en snelheid moesten laten zien om doelen te veroveren. De kinderen stortte zich vol overgave op de spellen. Zo beleefden ze een middag vol sportiviteit, teamwork en plezier op de BSO.

Woensdag 24 januari
Deze woensdag was vol avontuur en plezier! Nadat een handjevol kinderen bij ons hun lunch hadden genoten, voegden de andere kinderen zich in de middag bij ons. En wat een geluk, we konden de hele dag lekker naar buiten! Ondanks dat het een beetje fris was, hield dat ons niet tegen om te genieten van de buitenlucht en leuke activiteiten. We speelden een aantal oude favorieten, zoals Schipper mag ik overvaren en Annemaria Koekoek. Ren- en verstopspelletjes hielden ons warm terwijl we ons lekker uitleefden in de pannakooi. Het was geweldig om samen te spelen en te genieten van de frisse lucht. Zo maakten we van deze woensdagmiddag een onvergetelijke en actieve dag op de BSO!

Donderdag 25 januari
Vandaag begon regenachtig en zelfs in de middag was het maar een aantal korte momenten droog. Maar dat hield ons niet tegen om er een geweldige middag van te maken op de BSO! Terwijl de regen tegen de ramen tikte, namen we de oudere kinderen mee naar de dome voor een spannend spel: het chaosdoelenspel. Met enthousiasme en energie werkten ze samen om doelen te veroveren en punten te scoren. Ondertussen bleven de jongere kinderen binnen, waar ze een dierenspel speelden als warming-up en daarna genoten van een potje stoelendans. De sfeer was levendig en vol plezier, ondanks de regen die af en toe weer opdook. Het was een middag vol activiteit en vermaak, waarbij we lieten zien dat een beetje regen onze goede tijd niet kan bederven!

Vrijdag 26 januari
Op de laatste dag van de week kregen de kinderen een bijzondere kans: zelf kiezen welke activiteit ze wilden doen! De dag begon met de jongere en oudere kinderen die apart van elkaar genoten van hun gekozen spellen. De oudere kinderen waren enthousiast over flagfootbal en tienbal, terwijl de jongere kinderen zich vermaakten met klavertje 4, 5, 6. Maar al snel wilden de oudere kinderen meedoen met het plezier van de jongere groep, en zo ontstond een geweldig samenspel van alle kinderen. Samen speelden we het klavertje 4, 5, 6 spel, waarbij tweetallen alle pionnen langs moesten gaan. Het was een dag vol teamwork, plezier en spontane samenwerking, waarbij de kinderen de kans kregen om zelf te beslissen en samen te genieten van hun laatste middag op de BSO deze week.

Judith Lammers
Judith Lammers Vestigingsmanager
Lian van Gils