Bij iedere leiding kon daylee zichzelf zijn en was daarom erg op hen gesteld!
Jullie worden een groot gemis voor haar.

Whitney Whitney
5 /5

Vis estafette, lijnen race en het kleuren kans spel in week 2-2024

Maandag 8 januari 2024

Vandaag was het weer de eerste echte BSO dag van het jaar en wat starten we dit met koud weer. De kantine van Oirschot vooruit is veranderd waardoor we verschillende stoelen en een bank hebben. Vooral met dit koude weer is dit hoekje heerlijk om te relaxen. Ondanks het koude weer zijn we vandaag toch eventjes naar buiten geweest. Omdat het erg koud is proberen we er voor te zorgen dat de kinderen veel bewegen en niet te lang stil staan. We begonnen met een gezamenlijk tik spel waarna de jongere kinderen met Fleur een vis estafette gingen doen en de oudere kinderen gingen met Brian voetballen. Bij de vis estafette is er een kort parcours dat ze af moeten leggen waarna ze een hoedje op kunnen vissen. Heb je een hoedje? Dan ren je terug naar je team en mag de volgende starten. Om ervoor te zorgen dat de kinderen niet te lang stil staan speelden we dit spel met meerdere teams waardoor de kinderen vaker konden rennen. De oudere kinderen waren heerlijk aan het voetballen. Ondanks de kou hebben we toch een tijdje buiten kunnen spelen waarna we snel naar binnen zijn gegaan om op te warmen. Het was een koude maar geslaagde dag!

Dinsdag 9 januari 2024

Wat was het vandaag weer een koude dag. Doordat er erg veel wind stond voelde het buiten nog kouder aan dan dat het was. Omdat het zo enorm koud was vonden we het niet erg als er kinderen niet mee naar buiten gingen. De kinderen die binnen bleven hielpen juffrouw Fleur  met het klaar zetten van de knutsel activiteit. Buiten hebben de kinderen flink gerend tijdens de lijnen race. Met dit koude weer willen we niet dat de kinderen veel stil staan vandaar dat we voor een actief spel gekozen hebben.  Bij dit spel moeten de kinderen zo snel mogelijk rennen naar de genoemde lijn. Nadat iedereen lekker gerend had gingen we snel naar binnen toe om op te warmen. Eenmaal binnen konden de kinderen kiezen of ze vrij gingen spelen of dat ze met juffrouw Fleur gingen vingerverven. De kinderen die gingen vingerverven waren helemaal vrij in wat ze gingen maken. De een ging uit de losse hand iets schilderen en de ander gebruikte schilders tape om een figuur op papier te maken. Ondanks de kou zijn we vandaag heerlijk bezig geweest en hebben alle kinderen zich goed vermaakt!

Woensdag 10 januari 2024

Vandaag was het weer een heerlijke dag bij ons op de buitenschoolse opvang. Ondanks de kou hebben we ons goed vermaakt. Vanaf vandaag komt Fleur ons team standaard op de woensdag versterken. Dat betekend dat Fleur van maandag tot er met donderdag bij ons op de BSO te vinden is. Vandaag haalden we de kinderen weer op van school en eenmaal op de BSO gingen we onze boterhammen eten. Na de lunch was er tijd om vrij te spelen terwijl Rudi en Brian de andere kinderen op gingen halen. Zodra iedereen op de locatie was gingen we gezamenlijk fruit eten. Na het fruit eten gingen we toch nog eventjes naar buiten. Vandaag deden we een conditie test. Deze test lijkt op de lijnen race alleen ren je iedere keer terug naar de startlijn voordat je naar de volgende lijn rent. Heb je alle lijnen gehad dan mocht je naar binnen. De kinderen konden zelf dus bepalen hoe lang ze buiten bleven. Ren je snel dan ben je zo klaar en kan je naar binnen maar ren je heel langzaam dan duurt het langer en ben je langer buiten. Eenmaal binnen mochten de kinderen nog eventjes vrij spelen. De een ging tekenen en de ander was met de domino aan het spelen. Het was een leuke dag waarbij we lekker bezig zijn geweest!

Donderdag 11 januari 2024

Vandaag was het weer een erg drukke dag bij ons op de BSO. Wist je dat we op de donderdag helemaal vol zitten? Ondanks dat we een grote groep hebben maakten we er vandaag weer een super leuke dag van. Het weer zat goed mee waardoor we lang buiten hebben kunnen spelen. Nadat iedereen fruit had gegeten gingen we naar buiten toe. We begonnen met een gezamenlijk tik spel waarna we de groep op gingen splitsten. De kinderen onder de zes jaar bleven bij juffrouw Femke en juffrouw Fleur en de kinderen van 7 jaar en ouder gingen met meester Brian mee. Vandaag speelden de jongere kinderen een pannenkoeken estafette. Bij dit spel moet iedere speler eerst twee keer in en uit de hoepel springen waarna hij door deze hoepel heen moet stappen. Vervolgens moest er geslalomd worden en een rondje om een pion draaien. Zodra ze het parcours afgelegd hebben mochten ze een pannenkoek van de grond op pakken waarna er terug gerend moest worden zodat de volgende kan starten. Het team met de meeste pannenkoeken wint. De oudere kinderen speelden vandaag het kleuren kans spel. Bij dit spel heb je vier verschillende vakken en ieder vak is een kleur. De kinderen kiezen zelf in welk vak ze gaan staan. De spelbegeleider noemt met zijn/haar ogen een kleur vak op. Sta jij in dit vak? Dan ben je af. Welke speler heeft er het meeste geluk en blijft er als laatste over? Het was een heerlijk drukke dag waarbij we lekker actief bezig zijn geweest!

Vrijdag 12 januari 2024

Het is weer vrijdag en dat betekend dat het weekend voor de deur staat. De eerste schoolweek na een vakantie valt bij veel kinderen vaak wat zwaarder. Iedereen is uit hun ritme en er moet weer gewend worden aan de lange en drukke dagen. Bij ons op de BSO is ook dit te merken, kinderen zijn moe en hebben net wat minder energie. Omdat het bijna weekend is hebben we het vandaag net wat rustiger aan gedaan. omdat het buiten koud en nat was zijn we lekker binnen gebleven. Alle kinderen speelden heerlijk met elkaar en vermaakten zich goed. Halverwege de middag hebben we heerlijke koekjes gebakken waarna deze meteen afgebakken werden. We sloten de middag af met een beker warme chocolademelk en een zelfgebakken koekje. Het was een relaxte maar gezellige dag bij ons op de buitenschoolse opvang.

Rudi Muller
Rudi Muller Vestigingsmanager
Brian van Riel