Mijn kinderen zijn dol enthousiast over Sportstuif Horst!!

Marjolein Marjolein
5 /5

XL-games, mens erger je niet, minute to win it in week 50 - 2023

Maandag 11 december
Maandag zijn we de dag begonnen met een overleg op locatie. We bespreken dan tips en tops om de dagen op de BSO nog leuker te maken. Daarna werken we vaak aan evenementen die we organiseren. Bijvoorbeeld de kerstmannenjacht. Deze start vandaag 18 december 2023. Door heel Horst en Melderslo zijn gouden kerstmannen verstopt. Kun jij er een vinden aan de hand van de hints, dan maak je kans op een leuke prijs. Dus doe je best!
Vandaag hadden we de XL-games uit de loods gehuurd. We speelden XL-twister en XL drie op een rij. Kinderen kon vrij kiezen welke spellen ze deden, maar we spraken af dat we beide spellen minimaal één keer zouden spelen. Gelukkig bleven veel kinderen lang geboeid en konden ze lang spelen. Andere kinderen mochten als ze klaar waren ook iets uit het buitenhok pakken om nog vrij te spelen. Al met al waren we meer dan een uur buiten geweest. Daarna mochten ze de kinderen, na het opruimen, naar binnen. Daar werd lekker gekleurd en geknutseld.

Dinsdag 12 december
Het voordeel van het lenen van spullen is dat we deze vaker kunnen gebruiken. Dus ook de kinderen die op dinsdag komen, konden lekker met de XL-games spelen. Het was leuk om te zien dat de oudere en de jongere kinderen samen konden spelen, aangezien iedereen de spelregels goed kende. We probeerden ook om zo moeilijk mogelijke combinaties te maken met de handen voeten en keken wie dat het langste vol hielden. Daarna mochten de kinderen vrij spelen. Van Sinterklaas hadden we ook nieuw buitenmateriaal gekregen en daar werd ook lekker mee gespeeld. De stelten en het skatebord werden goed gebruikt. Ook ’s middags gingen we naar binnen en daar werd veel geknutseld. Er werden veel happertjes gemaakt. En we dansten op kerstmuziek. Het is tenslotte bijna kerst én kerstvakantie!

Woensdag 13 december
Aankomende woensdag 20 december staat er weer een woensdagmiddagactiviteit op de planning. Dan spelen we Minute to Win it. Een hele leuke middag met allerlei spellen van één minuut. Vandaag hadden we een klein groepje kinderen en oefende we vast voor Minute to Win it. Er waren 15 opdrachten van één minuut. De kinderen voerden de oefeningen tegelijk uit. Je moest bijvoorbeeld zo vaak mogelijk je jas aan en uit doen. Maar ook zoveel mogelijk cirkels op een papier zetten. Of zo vaak mogelijk op en neer rennen. We hadden spellen voor binnen en buiten. Zo konden we stiekem al een beetje oefenen voor de week erop. Na de activiteit hebben we nog allerlei spelletjes gedaan zoals pesten en kwartetten. De middag vloog voorbij en voor we het wisten was iedereen alweer opgehaald.

Donderdag 14 december
We konden deze hele week lekker veel naar buiten. Het is een beetje fris, maar droog dus dan gaan we gewoon naar buiten toe. Ook vandaag stond er weer een leuke activiteit op de planning. We speelden mens erger je niet én wc-tikkertje. Bij mens erger je niet moest je je eigen poortje verdedigen en zorgen dat je scoorde bij anderen. Ging de bal door jouw poortje heen, dan was je even af en moest je wisselen. Maar zodra er ergens anders gescoord werd, mocht je er weer in. Zo bleven de kinderen lang geboeid en konden ze lang spelen. Na een half uur werd het tijd voor iets anders. Toen hebben we in overleg met de kinderen gekozen voor wc-tikkertje. Een vorm die bijna iedereen kent, dus we waren snel aan de slag. Er waren meerdere tikkers en zo kon de laatste energie er nog even uit.

Vrijdag 15 december
Op vrijdag zijn we lekker naar Sportstuif Venray MHCV geweest. Daar waren meer kindjes en konden we lekker veel buiten spelen. De activiteit van vandaag was trefbal. Het was even spannend met andere kindjes, maar daarna was het heel leuk. Ook hebben we veel gevoetbald op het voetbalveld met grote goals. Op een andere locatie hebben we natuurlijk ook andere spullen en spelletjes, dit is voor de kinderen ook leuk om eens te zien. De middag was zo voorbij en voor we het wisten gingen we alweer naar huis. We richten ons op volgende week. Een week vol kerstspellen en knutselen. Nog een week en dan is het alweer kerstvakantie en gaan we bijna 2024 in.

Laura Hoogers
Laura Hoogers Vestigingsmanager
Rick van de Kerkhof