Super leuk dat er een sportieve BSO opent bij Best Vooruit! Een BSO waar kinderen zich op het gebied van sport -en spel helemaal kunnen uitleven!

Laura Laura
5 /5

Allesbal, Iemand is hem niemand is hem en safari spel ! - week 10 - 2023

Maandag 6 maart:

Vandaag hadden we een drukke dag met 42 kinderen. Het was gelukkig droog en we konden de hele middag naar buiten. Helaas waren de weersvoorspellingen voor de rest van week niet zo goed. Toen alle kinderen waren opgehaald hadden we in drie groepen fruit gegeten. Ook zijn we in deze groepen naar buiten gegaan en hadden we drie activiteiten klaarstaan. Als eerste speelde we kat & muis, dit is een spel waarbij er één kat is en de rest van de kinderen waren muizen. De muizen hadden een staartje achter in hun broek. Dit was een lintje en moest de kat proberen af te pakken, als dat lukte dan veranderde je naar kat en ging je helpen. Als tweede spel hadden we allesbal. Bij dit spel hadden we twee teams gemaakt en allebei de teams stonden aan de kant. Rik noemde een getal en dit was bijvoorbeeld; drie! Dan moesten er drie kinderen van allebei de teams het veld in en gingen ze tegen elkaar een potje spelen. Dit kon zijn voetbal, hockey of handbal. Ze konden dit zien aan welke bal Rik in het veld gooide. Ze gingen door tot dat er gescoord was en daarna gingen ze weer achteraan in de rij staan. Als laatste spel speelde we raak en haal, dit is een spel waarbij er twee teams gemaakt waren en elk team had 8 pionnen in hun vak staan. je moest proberen de pionnen om te gooien met de ballen, als dit lukte dan mocht je pion pakken en mocht je hem in je eigen vak zetten. Degene met de meeste pionnen in hun vak, die hadden gewonnen. Het was een leuke dag!

Dinsdag 7 maart:

Wat een regen vandaag! Helaas regende het heel de dag, maar we hadden geluk want op het tijdstip dat wij de activiteit wilde gaan doen was het droog. Daarom gingen we snel de jassen aandoen en naar buiten. We speelde daarom ook twee spelletjes, zodat we daarna ook snel weer naar binnen konden als er weer een regenbui aankwam. Als eerste speelde we wc tikkertje, dit is een tikspel waarbij er twee tikkers zijn en de rest staat in het veld. Als je werd getikt ging je op je hurken zitten met één arm in de lucht. Je mocht weer meedoen, als iemand je arm naar beneden duwde. Dit betekent dat de wc werd doorgespoeld. Dit deden we een aantal rondes en daarna gingen we wisselen met de andere groep. Het andere spel was iemand is hem niemand is hem. Bij dit spel rent iedereen door het veld en zijn er 5 ballen in het veld. Als je de bal hebt, mag je niet lopen en probeer je vanaf die plek iemand af te gooien. Als dit was gelukt moest degene een rondje rennen om de cirkel en mocht hij of zij weer meedoen. Daarna gingen we met zijn alle weer naar binnen, omdat het weer erg hard begon te regenen maar het was heel fijn om even buiten te zijn geweest.

Woensdag 8 maart:

Er ligt weer sneeuw! Alles bij Best Vooruit lag vol met sneeuw, dus dat betekende dat we niet op de velden mochten vandaag. Eerst hadden we met zijn alle lekker fruit gegeten en speelde daarna in tweetallen het spelletje BINGO! Ook konden natuurlijk iets leuks winnen. Bij één rij mochten ze een snoepje komen halen en lekker opeten. Daarna gingen we door voor een hele kaart en was dat gelukt, dan mocht je een stuiterbal uitkiezen. Dit vonden ze natuurlijk fantastisch! Ondanks dat we vandaag niet buiten konden spelen, was het een erg leuke dag.

Donderdag 9 maart:

Vandaag een grote groep met 45 kinderen. Toen alle kinderen waren opgehaald zijn we lekker fruit gaan eten hierna gingen we in twee groepen naar buiten om snel twee spellen te spelen. Helaas was het de hele dag aan het regenen en toen we naar buiten wilde gaan, was het gelukkig heel eventjes droog. We speelde als eerste spel iedereen tikkertje. Dit is een spel waarbij iedereen de tikker is en je gaat proberen elkaar af te tikken. Als je iemand af had getikt, dan ging je zitten op je hurken en moest je goed in de gaten houden wie jou had afgetikt. Als namelijk jou tikker werd afgetikt mocht je weer meedoen met het spel. Tikte te elkaar tegelijk, dan doe je steen, papier, schaar en de verliezer ging zitten op de hurken. Het twee spel was het safarispel. In het midden stond de jager. In drie hoeken staan drie groepen met kinderen, de dieren. Een groep was een groep en dat waren de tijgers, een ander de olifanten en de laatste de giraffen. De jager noemt een van deze dieren. De kinderen die dit dier zijn, steken over naar de vierde hoek die vrij is. Wanneer ze getikt zijn, zijn ze gepakt door de jager en zijn ze af. Als je af was kwam je even aan de kant staan en mocht je de volgende ronde weer meedoen. Ondanks het weer was het een leuke dag!

Vrijdag 10 maart:

Vandaag een groep van 20 kinderen. Toen alle kinderen opgehaald waren, begonnen we aan het fruit eten. We vinden het bij Sportstuif namelijk belangrijk dat kinderen na schooltijd een gezonde snack eten om weer met nieuwe energie de middag in te gaan. Helaas bleef het slecht weer. Het weer hield een aantal jongens niet tegen om toch even naar buiten te gaan. De overige kinderen zijn lekker binnen gebleven, wat bij ons ook geen probleem is met slecht weer. Hierdoor hebben we er voor gekozen om een leuke film aan te zetten. In situaties als deze en bijvoorbeeld vakanties willen we af en toe wel de keuze maken om een film op te zetten. Na de film was het tijd voor een koekje. We hebben natuurlijk wel nog een activiteit aangeboden aan de kinderen. We hebben namelijk het licht uitgedaan en binnen verstoppertje gespeeld. Na dit spel mochten de kinderen nog even vrij spelen en stond daarna het weekend alweer voor de deur.

Guus Dobbelsteen            Vestigingsmanager
Guus Dobbelsteen Vestigingsmanager
Tessa van Kaathoven - de Cort