Mijn dochter zit hier op de BSO en heeft het ontzettend naar haar zin! De begeleiders zijn geweldig en houden de ouders up to date aan het einde van de dag wat ze allemaal hebben gedaan qua activiteiten. De kinderen zijn veel in beweging wat erg belangrijk is. Ga zo door!

Manolya Yesil Manolya Yesil
5 /5

XL Games, Springkussens, Lasergamen! Week 14 - 2023

Lekker voetballen, trefballen, hockeyen of bijvoorbeeld meedoen aan een stormbaanrace onder begeleiding van vakdocenten lichamelijke opvoeding en pedagogisch professionals, dat kan bij Sportstuif. We bieden iedere dag sportieve activiteiten aan die aansluiten bij de leeftijd en interesses van uw zoon of dochter. Kinderen zijn dol op dingen uitproberen. Daar bieden wij dan ook alle ruimte voor én we stimuleren kinderen hun talenten te ontwikkelen.

Ben je benieuwd naar onze sportieve buitenschoolse kinderopvang? Bekijk hieronder de activiteiten van week 14, waaronder XL Games, springkussens, lasergamen en nog veel meer!

Maandag 3 april
YES! Het is eindelijk maandag en dat betekent bij ons dat de ‘’Feestweek’’ is begonnen!! Zo werd er ter voorbereiding van de week materiaal geleend vanuit onze loods en geloof ons.. dat was nogal wat! We startten de dag met het ophalen van de kinderen. Rond drie uur waren we terug op de BSO en gingen we eerst gezamenlijk fruit eten. Het was wel eventjes wennen voor de kinderen van de BSO, want deze hele week kwamen er extra kinderen meedoen met de activiteiten. De activiteiten waren namelijk toegankelijk voor alle kinderen van 4 tot 12 jaar uit de omgeving Laarbeek. Zo werd de dag geopend met ‘’XL Games’’ We begonnen met XL Twister. Dit spel is altijd geliefd bij de kinderen en zo ook vandaag. Iedereen deed zo goed mee en er kwam maar geen winnaar, waardoor we het geëindigd was met twee winnaars! Na de twister gingen we door naar het volgende XL spel namelijk; ‘’ XL – vier op een rij’’ maar dan met een estafette vorm erin verwerkt. In gelijke teams moesten de kinderen zo snel mogelijk vier op een rij krijgen, maar tegelijkertijd er ook voor zorgen dat het andere team geen vier op een rij kreeg. Dit spel ging beter en beter, de kinderen deden het fantastisch. Na twee spellen was het tijd voor een drink/eet pauze. Na de pauze gingen we door met het volgende XL spel namelijk; ‘’XL Mikado’’ een spel wat vraagt om behendigheid maar ook zeker geduld. Dat laatste, dat was soms een beetje lastig, soms duurde het een beetje lang, waardoor we er een timer op hadden gezet. Na mikado gingen we door naar het laatste spel van vandaag namelijk; ‘’XL Jenga’’. De jongste speelster van vier jaar oud begon en wat deed ze dat zelfverzekerd! Na een paar rondes werd de stapel wankel. Het werd steeds spannender, wie zal de sjaak zijn? Uiteindelijk viel de stapel om en konden we er met z’n allen flink om lachen!

Dinsdag 4 april
De tweede dag van onze feestweek was alweer voorbij gevlogen! Vandaag stond er op het programma ‘’Circus spelletjes’’. De activiteit begon om 15:00 uur bij ons op locatie sparta’25. Als iedereen er was begonnen we eerst met gezamenlijk fruit eten. Tijdens het fruit eten werd er met iedereen kennis gemaakt. Als iedereen genoeg gegeten en gedronken had, gingen we beginnen met de activiteit. We begonnen met uitleg geven over alle spellen die er liggen. Zo werd er van tevoren een kort lesje ‘’diabolo’’ gegeven en werd het parcour uitgelegd van het klos lopen. Als alles duidelijk was gingen we het eerste spel gezamenlijk uitvoeren, dat spel was ‘’blikken gooien’’.  We hadden er een wedstrijd van gemaakt. Wie er het eerst alle blikken om had gegooid, die kreeg 1 punt. Wie er aan het eind van het spel de meeste punten had gescoord, was de winnaar! Na dit spel kregen de kinderen de kans om alle andere spellen te spelen. Zo werd er pitzakken werpen gespeeld en klos lopen, maar werd er ook gebowld en een poging gedaan om diabolo te spelen! Halverwege hadden we even een drinkpauze geregeld met een welverdiend speculaasje. Als we er allemaal weer klaar voor waren hadden we nog een laatste spel gespeeld, namelijk: ‘’Hoepeldans’’. Dit is eigenlijk hetzelfde als stoelendans maar dan met hoepels. Het was weer een geslaagde tweede dag van de feestweek, op naar morgen!

Woensdag 5 april
We zijn al halverwege de feestweek en die was van nu toe al echt een succes! Het beloofde een mooie zonnige dag te worden en dat was het zeker! Voordat we naar onze eigen BSO gingen, waren we eerst nog te vinden in Helmond. Hier ondersteunde we even met het ophalen van de kinderen. Met nog ruim een uur te gaan gingen we snel door naar Beek en Donk waar nog genoeg te doen is voor de volgende activiteit van vandaag. De activiteit van vandaag was; ‘’Springkussens’’. Een super leuke activiteit voor de kinderen, waar ze helemaal los kunnen gaan. Als de springkussens eenmaal stonden werden er eerst duidelijke afspraken gemaakt. Dit ging top, de kinderen luisterde goed. Bij de springkussens kon je nog lekker voetballen of frisbeeën en werd er trefbal gespeeld. Mocht je dorst hebben? Geen probleem want halverwege hadden we er een leuke picknick van gemaakt voor een gezellig ranja moment. Na de ranja, konden de kinderen nog even lekker vrij spelen. Het was een heerlijk zonnige dag, met veel gezelligheid en plezier!

Donderdag 6 april
Vandaag is het alweer donderdag! Dit wordt een wat langere dag voor ons, want in de ochtend hadden wij eerst een studiedag. We begonnen de vroege ochtend met paaseieren zoeken. Deze paaseitjes waren verstopt in de kantine van Sportstuif. Bij de 26 paaseitjes werd het wel moeilijker om ze te vinden, want die waren echt goed verstopt. Na het zoeken van de eitjes gingen we nog even fruit eten zodat we genoeg energie hadden voor Kidsplaza! Het was lekker rustig bij Kidsplaza. We zoeken eerst even gezamenlijk een plek uit, dan de schoenen uit en toen konden we helemaal los gaan. Wat erg leuk was, is dat er vriendjes en vriendinnetjes waren van de kinderen, dus die hadden heel veel lol samen! Rond half een, was het alweer tijd om terug te gaan naar de BSO, want rond 1 uur werden de kinderen van de studiedag opgehaald. Er was geen tijd om te rusten want rond drie uur start alweer de volgende activiteit van de feestdag namelijk; ‘’De groene spelen’’. We wachten even tot alle kinderen er zijn om vervolgens nog even fruit te eten en ranja te drinken en dan begonnen we langzaam met de eerste activiteit.  Gelukkig regende het niet te hard en besloten we toch om naar buiten te gaan. We begonnen met het spel ‘’Octopus tikkertje’’ waarbij er één tikker een lintje kreeg. Elke keer als de tikker iemand tikte, moest diegene het lintje ook vasthouden en kreeg de octopus steeds meer handen om te tikken. Dit ging tot een maximum van vier personen dan werd er nog een octopus team gemaakt. Als we even lekker opgewarmd waren was het tijd om het andere spel te spelen. Bij het tweede spel werden er twee teams gemaakt. Elk team kreeg hoepels en voorwerpen. Met dit materiaal moeten ze allemaal naar de overkant zien te komen zonder het gras te raken, want het gras was in dit geval super hete lava! Bij dit spel was het handig om een goede tactiek te gebruiken en dat hadden ze allemaal gedaan, super knap samengewerkt!! Daarna speelden we nog een aantal spellen zoals; ‘’tweeling voetbal en estafette memory’’. Deze spellen vielen ook zeker in de smaak! Na de spellen mochten de kinderen nog even gezellig vrij spelen tot ze werden opgehaald door de ouders.

Vrijdag 7 april
De laatste dag van de feestweek alweer… en we konden wel zeggen dat deze dag het populairste was van allemaal! We gingen deze dag namelijk Lasergamen! Een spel wat altijd zeer geliefd is bij de kinderen. Om het lasergamen zo leuk mogelijk te maken, hadden we de kantine van Sportstuif helemaal verbouwd tot een Lasergame parcour! Zo was er een discolamp aanwezig, werden er schuilplekken gecreëerd en stond de muziek helemaal klaar voor een passende sfeer! Er werden twee rondes gespeeld. Het was ongeveer 14:00 en de eerste kinderen begonnen langzaam binnen te komen. Rond 14:15 begonnen we met de uitleg en werden de teams verdeeld. De meeste kinderen hadden de voorkeur om jongens tegen de meisjes te spelen, dat vonden wij een goed idee. We hadden er een wedstrijd vorm van gemaakt: Elke keer als je je geweer moest herladen bij een van de medewerkers kreeg je een punt. Wie er aan het eind van de ronde de minste punten had, was de winnaar. Zo werd de eerste ronde gewonnen door de meiden! Rond 14:45 was de eerste pauze. De kinderen kregen wat ranja en een koekje. De rest van alle kinderen die nog moesten komen, kwamen er ook bij zitten. De tweede ronde ging bijna van start. Voor de nieuwere kinderen werden de regels nog even uitgelegd. Toen alles duidelijk was, de geweren weer geladen waren, gingen we weer van start! De tweede ronde duurde tot 16:00 en dat was ook meteen het einde van de activiteit. Eerst nog even de punten tellen, want het ging er weer spannend aan toe. Met een verschil van drie punten, werd de tweede ronde door de jongens (+2meiden) gewonnen! Dat maakt het wel zo leuk dat beide teams een keer gewonnen hadden. We willen nog even iedereen bedanken voor de gezellige week bij Sportstuif Beek en Donk! Ben jij nou enthousiast of nieuwsgierig geworden, naar wat wij allemaal doen in de BSO voor de kinderen en wilt u wat meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via; beekendonk@sportstuif.nl Wist je dat je bij ons twee gratis proefdagen mag komen lopen? Namens Sportstuif Beek en Donk wensen wij iedereen een fijn Pasen en tot volgende week!

Dominique de Groot
Dominique de Groot Vestigingsmanager
Britt Blonk