Een gezellige bso! elke dag wordt er iets leuks georganiseerd voor de kinderen. De medewerkers zorgen ervoor dat kinderen zich niet vervelen en spelen/sporten ook mee met de kinderen. ze organiseren ook grotere evenementen waar iedereen zich voor kan aanmelden. Ze zijn erg flexibel en denken met je mee!

Denise Denise
5 /5

Iemand is hem niemand is hem, Verstoppertje en Glow in the dark games! Week 2 - 2024

Welkom bij een week vol sport en plezier bij Sportstuif Beek en Donk! In onze blog kun je lezen over al onze activiteiten en avonturen die wij beleven binnen een week. Zo stonden er veel leuke activiteiten op de planning zoals Iemand is hem niemand is hem, Verstoppertje en Glow in the dark. Ben je benieuwd wat we nog meer hebben gedaan deze week? Lees met ons mee!

Maandag 8 januari
Het nieuwe schooljaar ging van start en het was dan ook de eerste maandag van het nieuwe jaar op de BSO. Een koude dag was het zeker met de temperatuur onder nul. Wij waren er klaar voor om de kinderen op te halen en er een leuke middag van te maken bij Sportstuif. De kinderen hadden veel energie en deze konden ze goed kwijt in het spel ‘’iemand is hem niemand is hem’’. Dit is een trefbalvorm waarbij je iedereen probeert af te gooien op het moment dat je de bal hebt. Alle kinderen waren aan het rennen en met de bal aan het gooien. Om te zorgen dat de kinderen het niet koud kregen als ze af waren speelden we het spel met de regel twee is te veel. Als er een tweede kind af was mocht de eerste er weer in. Zo hoefde de kinderen niet lang stil te staan en bleven ze in beweging. Op een gegeven moment werd het toch wel koud en besloten we om naar binnen te gaan. Sommige kinderen wilden graag nog blijven voetballen en dit mocht natuurlijk ook. Er werd vrij gespeeld de rest van de tijd.

Dinsdag 9 januari
Het was nog steeds erg koud met temperaturen onder nul. Vandaag hadden we dan ook gekozen voor een activiteit binnen, verstoppertje. De kinderen blijven dit een geweldig spel vinden zowel het zoeken als het verstoppen. De meest originele plekken werden bedacht om te verstoppen door de kinderen, zo verstopte sommige zich in de spelletjeskast! De verstoppers maakten het de zoeker op deze manier wel lastig. Samen hebben we veel potjes verstoppertje gespeeld, ze konden er geen genoeg van krijgen. Na het gezamenlijk spelen van verstoppertje was het tijd om vrij te spelen. De kinderen mochten zelf kiezen wat ze wilde doen. Sommige gingen met de lego bouwen en andere waren aan het oefenen met de handstand.

Woensdag 10 januari
Op woensdag zijn de kinderen vroeg uit wat betekent dat we samen met de kinderen gaan lunchen. Na de lunch was het tijd om voorbereidingen te treffen voor de woensdagmiddag activiteit, de kinderen hielpen hierbij. Glow in the dark games stond op het programma en de kinderen vonden het leuk om de glow in the dark sticks te breken en te schudden zodat deze licht gaven. In de tussentijd werd de ruimte donker gemaakt en werden de spellen voorbereid. Om 15.00 uur was het dan zover de glow in the dark games konden beginnen. Je kun glow in the dark pong doen, bowlen, mikado, sjoelen en boter, kaas en eieren. Allemaal met lichtgevend materiaal. De kinderen gingen enthousiast aan de slag. Ook stond er muziek aan om er een nog gezelligere sfeer aan te geven. Alle spellen werden gespeeld, natuurlijk werd ook met de glow in the dark sticks gespeeld die de kinderen hadden gekregen. Om 16.00 uur was het tijd om de activiteit af te sluiten, het was een geslaagde activiteit! De kinderen vonden het leuk en nu kon het opruimen beginnen terwijl de kinderen vrij speelden.

Donderdag 11 januari
Het was alweer donderdag, nog steeds koud maar minder koud dan de dagen ervoor. Wat betekent dat we besloten om met de kinderen naar buiten te gaan. Het veld werd uitgezet en de kinderen werden bijeen geroepen. Het was tijd voor zone vangbal, dit is een variant op handbal. Bij zone vangbal moet je doormiddel van overgooien proberen te scoren in het vak van de tegenstander. Je scoort een punt door de bal te vangen in het vak van de tegenstander. Je mag niet lopen met de bal en moet dus blijven overgooien. Na de uitleg en het maken van de teams kon het spel van start gaan. De kinderen begonnen fanatiek met het spel en deden hard hun best om te scoren. Er werden dan ook punten gemaakt door beide teams. Op een gegeven moment kregen vooral de jongere kinderen het koud en zijn we naar binnen gegaan met de kinderen die naar binnen wilde gaan. Sommige wilden verder met het spel en dit mocht natuurlijk ook. Er werd nog vrij gespeeld en de eerste kinderen werden alweer opgehaald.

Vrijdag 12 januari
Ook op vrijdag zijn de kinderen eerder uit wat betekent dat we samen met de kinderen gaan eten. Na het eten mochten de kinderen vrij spelen en werd er ook een creatieve activiteit aangeboden, knutselen. Zo is er met propjes een mooie eekhoorn gemaakt en een slang van papier. Het waren mooie creaties! Naast het creatieve hebben we later in de middag ook het spel commando pinkelen gedaan. Hierbij mochten de kinderen om de beurt de commando’s geven door de microfoon tot een kind overbleef. De kinderen vonden dit geweldig al helemaal omdat ze door de microfoon mochten praten. Ze waren ook fanatiek en wilde graag als laatste overblijven. Nadat alle kinderen aan de beurt waren geweest was het tijd voor de Sportstuifjuf om de commando’s uit te delen. Er werd veel gelachen en plezier beleefd. Een mooie afsluiter van de week. Zien we jullie volgende week weer?

Dominique de Groot
Dominique de Groot Vestigingsmanager
Britt Blonk