Mijn zoon gaat altijd met plezier naar de sportstuif. Ze krijgen de vrijheid om de hele middag heerlijk buiten te spelen. Bij slecht weer worden er ook leuke activiteiten gedaan. De begeleiding is altijd enthousiast en doet ook mee met de kinderen. Heel erg tevreden over de sportstuif.

Jitske Jitske
5 /5

Speeltuin Geenhoven, Dierenrijk Europa, Expeditie games, dromenvangers maken, maïsdoolhof, en meer

Week 32 (4e week van de zomervakantie)

Maandag 7 augustus
We beginnen deze maandag alweer in de vierde week van de zomervakantie. Wat hadden we geluk vandaag met het weer! Zodra alle kinderen aanwezig waren, was het tijd voor fruit eten. Na het fruit was het alle jassen en gingen we lopend naar het bos. In de middag stond er een activiteit gepland waarvoor we stokken nodig hadden. Deze mochten de kinderen natuurlijk zelf uitkiezen. Onderweg waren de kinderen al afgeleid door alle stokken die we tegen kwamen… maar helaas moesten ze hun enthousiasme even laten rusten. Want niet veel later kwamen we in het bos aan. Samen met de kinderen weken we van de paden af en gingen we opzoek naar een juiste plek met veel stokken. Dat hadden we snel gevonden! Een voor een kwamen de kinderen met nieuwe stokken aanzetten, waardoor we zelfs moesten zeggen dat we er al genoeg hadden. Met onze handen vol stokken was het tijd om terug te gaan naar de locatie. Even lekker gezellig aan tafel om te eten, en daarna was het dan echt tijd voor onze activiteit: windgongen maken. De kinderen kozen allemaal een stok. Deze stokken werden vervolgens omringd met touwtjes. Hieraan konden de kinderen kralen rijgen en hun fantasie de vrije loop laten. De mooiste windgongen werden gemaakt en de kinderen bedachten al hun plekje om hem thuis op te hangen. Een groot succes dus!

Dinsdag 8 augustus
Wat een feest! Eindelijk is het droog en kunnen we heerlijk buiten spelen. Na het fruit eten worden de boterhammen gesmeerd en gaan we samen met de locatie Veldhoven Basko op pad. We gaan een kijkje nemen bij de Klimbim in Waalre. Lekker spelen en gek doen met de leidsters. Er wordt enorm veel gelachen! Van al dat spelen krijg je natuurlijk honger dus de gesmeerde boterhammen gaan er goed in. Een lekker glaasje melk of fristi erbij want dat hebben de kinderen wel verdien. Na het eten begint de zon te schijnen en spelen we nog de hele middag verder.

Woensdag 9 augustus
Wat een bofkonten! Op bezoek bij Dierenrijk Europa. Al vroeg in de ochtend hebben we de tasje van de kinderen gepakt en zijn we vertrokken. De kinderen waren mega enthousiast dat we een dagje naar de dierentuin gingen. Lekker rond wandelen en alle dieren van dichtbij bekijken en opzoek naar bepaalde weetjes. Na onze ronde zijn we lekker gaan eten en mochten de kinderen spelen in de speeltuin. Als afsluiter nog even naar de Gulberg om de skyline van Eindhoven te zien.

Donderdag 10 augustus
Vandaag een dag met lekker veel zon! Dat betekende dat we lekker veel naar buiten konden vandaag. We begonnen de ochtend met het bakken van lekker CHOCOLADE koekje. Toen de koekjes waren gebakken en waren afgekoeld, was het tijd om te versieren. Met de glazuur, topping en versiersel in aanslag gingen de kinderen al snel aan de slag. En ze hielden zich niet in! Het ene na het andere werd op het koekje gedaan. Bij sommige kinderen waren de koekjes niet eens meer zichtbaar … Na het versieren was het tijd om lekker buiten te spelen. Onder het genot van de zon werd er verstoppertje gespeeld over het terrein. In de middag stond er nog een activiteit op de planning, namelijk een 5-kamp. Er werden teams gemaakt die in vijf verschillende spelletjes tegen elkaar streden. En wat waren er veel punten verdiend! Het eerst team won maar liefst met 1750 PUNTEN!!!! Team twee eindigde op 1650 punten. Het scheelde niet veel, maar toch was er een winnaar uitgekomen. De dag eindigde met het eten van ons welverdiende versierede koekje.

Vrijdag 11 augustus
Vandaag een dag met SUPER lekker weer! De laatste dag voor het weekend dus het was rustig met het aantal kinderen. Dit betekende dat we ook vandaag er weer lekker op uit konden gaan. In de ochtend zijn we dan ook met de kinderen naar het Spelebos in Best geweest. Eén groot museum vol met SPEEELGOED! De kinderen keken hun ogen uit en onderweg werden natuurlijk ook met alle spelletjes gespeeld. Als extraatje deden de kinderen mee met de speurtocht. Het was soms moeilijk, maar de kinderen waren extra oplettend. Terug op de BSO werden de boterhammen gegeten en konden we daarna lekker van de zon genieten. Een watergevecht mocht natuurlijk niet ontbreken! Er werden teams gemaakt en het watergevecht was begonnen. Gelukkig hadden de kinderen hun zwemkleding en/of droge kleding bij. Het strijden was afgelopen en daarom was het tijd om even uit de zon te gaan en te genieten van de koelte binnen, onder het genot van een knutselactiviteit! De kinderen mochten namelijk hun eigen vlinder maken. De kinderen waren erg enthousiast en hun creativiteit kwam weer duidelijk naar boven. De ene na de andere mooie creaties werden gemaakt. En  dat stopte niet bij één! De kinderen waren klaar en gingen snel door voor hun tweede en ook derde vlinder! De kinderen werden opgehaald en natuurlijk werden de vlinders mee naar huis genomen. Tijd voor week vijf met alle nieuwe superleuke activiteiten.

Week 33 (5e weeek van de zomervakantie)

Maandag 14 augustus
Het was vandaag weer een lekkere dag waarbij de zon veel scheen! In de ochtend was het daarom heerlijk om lekker buiten te spelen. We begonnen na het fruit eten in de ochtend iets later met de activiteit. We gingen een potje slagbal spelen, toen de teams waren verdeeld en iedereen zijn of haar plek in had genomen, kon de eerste bal geslagen worden. Af en toe werd de bal zo ver geslagen dat er zelfs homeruns gerend konden worden. Zo sloten we de ochtend af met een fanatiek sport toernooi. Even vrij spelen nog en de boterhammen stonden alweer klaar om gesmeerd en natuurlijk gegeten te worden. Toen de buikjes weer gevuld waren, zaten de meeste kinderen binnen lekker een spelletje te spelen. Het was buiten namelijk zo warm en dat zijn we de laatste tijd helemaal niet meer gewend. De knutselactiviteit werd daarom in de middag vervangen door een waterspelletje. Er werd voor iedereen een fles gevuld met water, deze werd neergezet in het veld en we gingen een potje flessenvoetbal spelen. Af en toe splashte het water de fles uit en konden we hier en daar wat afkoelen. Ondanks het water, brandde de zon flink en zijn we na een tijdje alweer snel naar binnen gegaan. Een snoepje om de dag mee af te sluiten en zo werd iedereen rustig aan weer opgehaald.

Dinsdag 15 augustus
Vandaag alweer dag twee van deze week, met vandaag ook lekker veel zon! We begonnen deze dag daarom met een ochtendactiviteit, namelijk de Challenge Games In twee- of drietallen moesten de kinderen twintig opdrachten uitvoeren. De opdrachten verschilden van het rennen van een rondje tot het dansen van de kabouterdans. Er was natuurlijk een beloning voor de kinderen die alle opdrachten voltooiden. Er kon daarna ook weer lekker buiten gegeten worden, met zijn alle aan de picknick tafel. Na de lunch begon de zon steeds meer en meer te schijnen. Dus was het even tijd voor een binnen activiteit, om even lekker af te koelen. Een warme zonnige dag is niks zonder … IJSJES en dus gingen we met de kinderen onze eigen papieren ijsjes maken. Er konden verschillende creaties gemaakt worden, zowel 2D als 3D. Er werd gebruik gemaakt van onder andere ijslollystokjes, papier, lijm en wol. Het enthousiasme was groot en dus werd het ene naar het andere ijsje gemaakt en stopten de meeste niet bij één. De middag vloog voorbij en daardoor was het al snel tijd voor de kinderen om samen met hun gemaakte ijsjes naar huis te gaan.

Woensdag 16 augustus
We gingen vandaag echt iets leuks doen. Toen alle bordjes fruit leeg waren, hebben we onze spullen gepakt en zijn we richting de auto's gegaan. We gingen namelijk naar het maisdoolhof Janske in Nuenen. Hier was het de bedoeling om de namen van alle vriendjes van Janske terug te vinden door verschillende opdrachtjes te doen. Dit niet alleen, we moesten natuurlijk ook de uitgang nog zien te vinden. Gelukkig heeft iedereen na een tijdje de uitgang van het doolhof weer gevonden, anders zaten we daar 's nachts nog ðŸ˜‰.

Donderdag 17 augustus
Rond een uur of acht druppelde de eerste kindjes alweer binnen. Alle spulletjes stonden al voor ze klaar en zo begon de dag met wat vrij spelen. Rond de klok van 10 gingen we met z’n allen al wat vitamientjes eten. We moesten even een goede bodem leggen want we gingen die ochtend op pad. We gingen deze keer niet met de blauwe auto’s weg, maar te voet naar het bos iets verderop. We hadden een blauwe en een rode vlag meegenomen en dat kan maar één ding betekenen, levend stratego! De kinderen werden in twee teams opgedeeld en moesten beide een vlag verstoppen. De bedoeling van het spel is dat je de vlag van de tegenpartij vindt. Tegelijkertijd krijgt iedereen een kaartje. Tik je iemand van het andere team, laat je je kaartje zien en wie het hoogste kaartje heeft of een bom, die mag het kaartje van de ander meenemen. Heb je geen kaartje meer, kom je een ander halen. Na drie rondjes keerden we weer terug naar de BSO en gingen we lekker boterhammetjes eten. Toen was het even tijd voor vrij spelen en in de middag stonden de expeditie games op de planning. Alle elementen van expeditie Robinson kwamen hierin terug. We begonnen met een parcours met als eindopdracht een puzzel, daarna gingen we door naar de balansoefening. Wie kon er zo lang mogelijk op een bal staan en in de tussentijd oefeningen doen. En we sloten af met de welbekende eetproef. Alle kinderen kregen geblinddoekt iets te eten en moesten zo raden wat ze in hun mond kregen. Dit kon een snoepje, koekje, maar ook zelfs een stukje citroen zijn. Iedereen kreeg tot slot nog een koekje aan het eind van alle spellen.

Vrijdag 18 augustus
De laatste dag van deze week alweer en wat hebben we een mooi weer gehad! Gelukkig was vandaag ook redelijk goed weer. In de ochtend was het tijd om erop uit te gaan! We liepen met de gehele groep naar het bos en daar was het tijd voor een spel. Namelijk levend stratego. De kinderen werden verdeeld in team blauw en team rood. Beide teams hadden een eigen vlag die ze moesten verstoppen. Het doel van het spel was om de vlag van de tegenstander te veroveren en terug te brengen naar het eigen land. Maar pas op! Onderweg konden de kinderen elkaar aftikken. Elk kind had van tevoren een kaart gekregen met een rang. Tikten ze elkaar af? Dan won degene met de hoogste rang en moest de verliezer een nieuw kaartje ophalen. Het was spannend en na twee spelen stond de stand op 1-1. Dus werd er een finale gespeeld en had uiteindelijk team rood gewonnen. Toen de begraven vlaggen weer mee waren genomen, liepen we met z’n allen terug naar de BSO. Nog even kort spelen voordat we begonnen met eten. Ondertussen konden de begeleiders alvast een speurtocht uitzetten die in de middag gelopen zou worden. Er moesten raadsels gemaakt worden en die konden alvast worden verstopt. Na het vrij spelen en het fruit eten in de middag, kregen de kinderen de opdracht om samen te werken en zo alle raadsels te vinden en de schat van Rood-Wit te bemachtigen. Na het laatste raadsel opgelost te hebben, kreeg iedereen een lekker zakje chips. Nog een weekje genieten van de vakantie, want daarna moet iedereen alweer naar school.

Week 34 (6e weeek van de zomervakantie)

Maandag 21 augustus
De kinderen kwamen rustig binnen druppelen. Uit hun zelf zochten ze hun vriendje/vriendinnetje op tot dat we de kinderen vroegen hun handen te wassen, want het was fruit tijd! Een heerlijk bordje vol met allemaal fruit met frisse watermeloen en meer.. en toen was het tijd om een dromenvanger te maken. Met lolly stokjes gelijmd in een 6 hoek hebben de kinderen met draad kralen en veren de dromenvanger kunnen maken. Nu worden alle slechte dromen tegengehouden en hebben de kinderen alleen nog maar fijne dromen. Tijdens de lunch hebben alle kids weer heel wat broden verslonden, wat zijn het stuk voor stuk goede eters. Met een gevulde buik hebben de kinderen weer rustigaan gespeeld en stond er voor na de middag fruit een heuse spelenkermis op de planning bij de Buren. Met zijn allen zijn we naar Basko gegaan daar stonden allemaal spellen klaar. De kinderen mochten 2-tallen maken en konden alle spelletjes bij langs tot ze alles hadden voldaan. Het leukste was natuurlijk de spellen met het water want het was een warme dag. We hebben niet alle kleding droog kunnen houden ðŸ˜‰.

Dinsdag 22 augustus
De laatste dinsdag alweer van deze vakantie. We starten deze dag maar met een handvol kinderen. Dat betekende dat we er vandaag lekker weer op uit konden. In de ochtend stapten we de Sportstuifauto in en gingen we naar kabouterdorp in Veldhoven. Wat hebben we daar een plezier gehad! We zijn met de gehele groep ALLE midgetgolfbanen afgegaan en wat konden de kinderen dit goed. Naast de midgetgolfbaan waren er verschillende speeltoestellen waar de kinderen zich hebben vermaakt. Van slingertouwen, trampolines tot aan de kabelbaan. De ochtend werd gezamenlijk afgesloten in de zandbak. De zandbak was in de tussentijd een hele modderbad geworden en dus stapten de kinderen lekker vies de auto in zodat we weer terug naar de BSO konden. In de middag pakten we onze spullen en verhuisden we naar onze buren: Sportstuif Basko. Daar sloten we aan bij de middagactiviteit, namelijk tic-tac-boem. De kinderen moesten in een cirkel gaan zitten. In de cirkel ging er een bal rond. Het kind dat de bal had moest een vraag beantwoorden. Was het antwoord goed? Dan mocht de bal naar de volgende. Was het antwoord fout? Dan werd er een nieuwe vraag gesteld. Maar ze moesten oppassen! Want de bal kon elk moment ontploffen. Lag de bal op je schoot terwijl de tijd voorbij was, dan moest er een opdracht uitgevoerd worden. De dag eindigde met een heerlijke zon en alle ouders die één voor één hun kinderen weer kwamen ophalen.

Woensdag 23 augustus
Eindelijk lekker weer dus tijd om te spelen en vooral met water.  Samen met Basko zijn we gaan spelen bij de speeltuin Geenhoven. Hier konden de kinderen heerlijk spelen! Er was water waar ze in konden zwemmen, natuurlijk onder toezicht trampolines en klimtoestellen. Het was een mega fijne dag met veel speelplezier.

Donderdag 24 augustus
Erg rustig was het vandaag met de kindjes van Rood-Wit en daarom hadden we besloten om deze dag bij Basko te spelen. Ze gaven vandaag slecht weer ook af voor in de middag, dus daarom zijn we in de ochtend maar lekker lang buiten geweest. Na het fruit eten, gingen we als activiteit wat samenwerkingsspelletjes doen. Er werden vier groepjes gemaakt en vier verschillende spelletjes uitgezet. De kinderen moesten bij alle spelletjes zo goed mogelijk samenwerken om de opdrachten uit te voeren. Alle spelletjes werden acht minuten gespeeld en in deze tijd moest je proberen zo veel of zo vaak mogelijk iets te doen. Zo moesten ze een hoepelestafette doen, een hoepel doorgeven met hun lichaam, ballen verplaatsen in duo’s zonder handen te gebruiken en werd er gekeken wie de hoogste blokkentoren kon bouwen. In de middag lekker nog buiten boterhammetjes gegeten en toen begon het toch echt te regenen. Gelukkig hield de regen niet aan en konden we nog een groot deel van onze activiteiten buiten afmaken. Het werd in plaats van een zeskamp een vierkamp. Ook nu werden er weer vier teams en vier spellen uitgezet. Je kon zaklopen, nummertje dobbelen, ei estafette en een kruiwagen race doen. Hierna begon het te onweren en regenen en zijn we maar gauw naar binnen gerend. Hier konden de kinderen nog even vrij spelen totdat de ouders alweer kwamen.

Vrijdag 25 augustus
Het is vandaag dan echt de allerlaatste dag van de vakantie en helaas werkt het weer niet helemaal mee vandaag. Het regent en niet een beetje ook. Alle kinderen zitten daarom de hele ochtend binnen, maar niet getreurd, want daar hebben wij natuurlijk iets op bedacht. We gaan koekjes versieren. Een leuke en vooral lekkere binnen activiteit 😉. Iedereen mocht een plaatsje uitzoeken aan tafel waar twee koekjes lagen. Op tafel vond je ook verschillende versiersels. Als eerst kwamen de begeleiders langs met wat glazuur. Er werd roze of witte glazuur op de koekjes gedaan en de kinderen mochten dit uitsmeren. Hierna konden ze allerlei lekkers erop plakken. Van chocoladebolletjes, disco sprinkels naar allerlei figuurtjes. Eer dat iedereen klaar was met zijn of haar koekjes versieren, was het al bijna tijd om boterhammen te eten. Iedereen mocht na twee boterhammen gezond één koekje opeten en als je dan nog honger had mocht je na vier boterhammen het andere koekje opeten. En zo was de ochtend toch al snel voorbijgevlogen. In de middag werd het gelukkig wat droger, dus konden de kinderen ook even buiten uitrazen. Er werd gevoetbald, op de tribune gespeeld en met al het andere buitenspeelgoed gespeeld. Rond 15:00 hebben we nog even een bordje fruit gegeten en zo konden we gelukkig de middagactiviteit wel buiten doen. Alle kinderen hadden veel energie door het vele binnen zitten, dus gingen we een vorm van voetbal doen. De kinderen werden opgedeeld in groepjes van drie en telkens als er werd gescoord, mocht er een ander team in het veld. De dag werd afgesloten met een filmpje en wat chipjes, want de laatste dag van de vakantie moest wel nog even goed worden afgesloten natuurlijk.

We zien jullie allemaal weer na de vakantie !

Judith Lammers
Judith Lammers Vestigingsmanager