Super professionele begeleiding met laag drempelige communicatie. Zeker voor ons, wij plannen niet zo ver voorruit.
Wat ons betreft echt een aanrader.

Danny Danny
5 /5

Lasergamen, leeuwenkooi en James Bond-spel - week 8 - 2024

Maandag 19 februari
Op deze eerste normale schooldag na de carnavalsvakantie begint de dag zoals gewoonlijk, met het ophalen van de kinderen. In onze vertrouwde blauwe auto's maken we onze ronde langs maar liefst vijftien verschillende basisscholen om de kinderen op te halen. Zodra alle kinderen zijn opgehaald, start het gezamenlijke fruitmoment. De kinderen vertellen één voor één hun mooiste verhaal over wat ze hebben gedaan in de vakantie. Wanneer alle kinderen iets hebben verteld en het fruit op is, is het tijd voor de middagactiviteit. Vandaag staan er maar liefst vier activiteiten op de planning. De jongere kinderen beginnen met een potje hot potato om warm te worden. Daarna is het tijd voor de activiteit 'Vos, kom uit je hol'. De kinderen moeten zo voorzichtig mogelijk naar de vos toe sluipen. Zodra de vos wakker wordt, moeten ze zo snel mogelijk wegrennen om te kunnen ontsnappen. De oudere kinderen beginnen met een potje geheim tikkertje. Daarna wordt er verder gegaan met het James Bond-spel. Ook zij moeten zo voorzichtig mogelijk bij het eindpunt zien te komen. Rond ongeveer half vijf is het weer tijd voor een welverdiend koekje. De kinderen spelen daarna binnen nog rustig een spelletje of zijn te vinden bij de LEGO-hoek. Eén voor één worden ze opgehaald en is deze dag alweer voorbij.

Dinsdag 20 februari
Vandaag weer een drukke dag met veel kinderen en veel activiteiten. Ook vandaag wordt er gestart met het gezamenlijke fruitmoment. Tijdens dit moment zitten de kinderen in hun eigen basisgroep aan tafel. Samen met hun mentoren bespreken ze hoe hun schooldag is geweest. De kinderen vertellen over hun klas, juffen en de dingen die ze in de klas hebben gedaan en geleerd. Al snel is het weer tijd om buiten actief aan de gang te gaan. De kinderen worden gesplitst in twee groepen. Eén groep bestaat uit de jongere kinderen uit groep 1, 2 en 3. De andere groep bestaat uit kinderen die in groep 4 tot en met 8 zitten. De jongere groep begint met bewegen op muziek. De bekende liedjes komen voorbij, denk aan het vliegerlied, de pinguïndans en dansen met tante Rita. Daarna wordt er met de kinderen stand in de mand gespeeld. De oudere kinderen beginnen met 'drie is te veel'. In groepjes van twee liggen de kinderen op de grond. Zodra er een derde persoon bij komt, moet iemand anders gaan rennen. Hij of zij kan dan getikt worden. Wij doen natuurlijk gezellig met ze mee! De kinderen eindigen met een potje trefbal. Ook hier doen wij ons best om niet door de kinderen afgegooid te worden. Na het koekje komen de ouders één voor één binnen druppelen. De kinderen gaan met een moe gevoel op weg naar huis.

Woensdag 21 februari
Vandaag begint onze dag net even wat anders. Er wordt namelijk eerst samen met de kinderen geluncht. De kinderen vertellen hierbij trots wat ze van papa en mama hebben gekregen. De één heeft fruit bij de boterham gekregen en de ander een koekje. Iedereen smult van zijn of haar eten. Daarna is het tijd om lekker buiten te spelen. In de middag worden de andere kinderen opgehaald. Nadat we samen fruit hebben gegeten, kregen we bezoek. Veldhoven Basko kwam vandaag namelijk bij ons meedoen met de activiteit. We beginnen met een warming-up. De kinderen krijgen allemaal een lintje die ze in hun broek moeten doen. Op deze manier veranderen de kinderen in echte muizen met een staartje. Het is tijd voor het kat en muis spel. Ze moeten goed opletten, want er zijn namelijk katten in het spel die alle staarten af willen pakken! Nadat alle muisjes hun staart kwijt zijn, is het tijd voor het volgende spel. Er worden ballen in het veld gegooid, want het spel 'iemand-is-hem-niemand-is-hem' begint. De kinderen kunnen elkaar afgooien met de ballen. Hier komt de strijd tussen Rood-Wit en Basko goed naar voren, omdat de kinderen elkaar proberen af te gooien. Onderling wordt er natuurlijk goed samengewerkt om dit te bereiken. De eerste ouders komen al binnen lopen, dus is het tijd om afscheid te nemen van Veldhoven Basko. We zijn alweer over de helft van de week.

Donderdag 22 februari
Op deze donderdag is de kantine gevuld met energieke kinderen. Donderdag is bij ons de drukste dag met het grootste aantal kinderen. Tijdens het fruitmoment zitten de kinderen verspreid over alle tafels. Er wordt druk gepraat over de schooldag en de plannen voor het weekend. Alle kinderen komen aan bod. Na het levendige gesprek is het tijd voor actie! De kinderen trekken hun jas aan en worden naar het juiste veld geleid. De jongere kinderen starten met dansen en bewegen op muziek. Hun voeten trappelen op de maat van de muziek, en zonder dat ze het doorhebben, ontwikkelen ze hun motorische vaardigheden. Daarnaast worden ze uitgedaagd om hun werpvaardigheden te tonen tijdens een potje mikbal, waarbij ze proberen andere kinderen te raken. Ondertussen worden de oudere kinderen uitgedaagd met meer competitieve activiteiten. Op het veld dagen ze elkaar uit met het warming-up spel genaamd leeuwenkooi. Daarna vermaken ze zich met een opwindend spel van tikker met staart, waarbij ze hun snelheid en behendigheid testen terwijl ze proberen te ontsnappen aan de tikker of juist de staart van hun medespelers te grijpen. Deze donderdag is een dag geweest vol uitdagende en speelse activiteiten.

Vrijdag 23 februari
Op deze vrijdag staat er een spannend avontuur op het programma. We gaan vandaag namelijk lasergamen in The Dome bij Veldhoven Basko. De zaal wordt gevuld met obstakels waar de kinderen als ware lasergamers achter kunnen verstoppen. De kinderen worden verdeeld in twee teams: team blauw tegen team rood. De strijd begint! De kinderen worden getest op hun strategie, snelheid en behendigheid. Al snel zijn de eerste spelers van beide teams af. Gelukkig kunnen ze bij hun begeleider nieuw leven krijgen en snel weer deelnemen aan het spel. Terwijl de klok tikt wordt het spel spannender en spannender. Eén voor één haken de spelers af en blijven de beste spelers over. Uiteindelijk is er natuurlijk maar één team die kan winnen! De kinderen verzamelen zich en het is tijd om terug te gaan naar Rood-Wit. Daar wordt het lasergamen nabesproken onder het genot van een koekje. De kinderen gaan allemaal naar huis met een goed verhaal om te vertellen tijdens het avondeten. Het is tijd voor weekend!

Judith Lammers
Judith Lammers Vestigingsmanager
Lian van Gils