Een super leuke sportieve BSO! Ieder kind kan zich na schooltijd lekker uitleven op het mooie sportpark van RKVVO! Enthousiaste pedagogisch medewerkers zorgen voor een leuke, sportieve sfeer en bieden elk kind een veilige en leuke omgeving om te sporten en spelen!

Yvonne Hurkmans Yvonne Hurkmans
5 /5

Jachtseizoen, Kubb spel, superbal, kat en muis - week 5

Maandag 29 januari

Vandaag is het de eerste dag van wat een hele leuke week gaat worden, met natuurlijk twee geplande activiteiten. Eén groep speelde "Makers, Krakers en Tijdbewakers". Bij dit spel hebben de deelnemers drie rollen die elk verschillende taken hebben. Er zijn veel pionnen op het veld, en de krakers proberen alle pionnen om te gooien binnen de gestelde tijd. De makers proberen alle omgevallen pionnen weer recht te zetten. Als laatste hebben we de tijdbewakers, die de tijd bijhouden en tegelijkertijd een rustmoment hebben. De andere groep speelde "Lummelen". We vormden een grote kring en een kind stond in het midden, dat was de lummel. De kinderen in de kring gooiden de bal over zonder dat de lummel deze kon pakken. Als de lummel er toch in slaagde de bal te pakken, wisselde deze van plaats met het kind dat als laatste de bal had aangeraakt.

De spellen waren erg leuk en vormden een uitdaging voor de kinderen!

Dinsdag 30 januari

Op de planning stonden twee superleuke spellen. Een groep speelde jachtseizoen, een bekend spel bij de kinderen met een aangepaste versie voor de BSO. Er werden twee teams gemaakt: een team verstopt zich binnen 30 seconden, en het andere team jaagt op de verstoppers om ze te vangen. Lukt het de jagers om alle verstoppers te vinden en te vangen? De tweede groep speelde een overlooptikspel. Er was een vos die werd achtervolgd door alle andere kinderen. Ze konden de vos uitschakelen door hem met de bal te raken. De jagers mochten echter niet met de bal lopen, dus samenwerken was cruciaal om de vos te vangen.

Deze twee spellen stonden in het teken van elkaar achtervolgen, en de kinderen vonden het geweldig!

Woensdag 31 januari

Op woensdag begonnen we zoals altijd met een gezamenlijke lunch, waar we gezellig de tijd namen om te kletsen en rustig te eten. Later op de middag gingen we door naar de activiteit van die dag: het Kubb-spel. Het doel was om zoveel mogelijk staafjes om te gooien en punten te verdienen. Degene met de meeste punten won.

De kinderen hebben weer genoten vandaag en zich goed vermaakt!

Donderdag 1 februari

Het is alweer de een-na-laatste dag voor het weekend, en het is weer druk bij de BSO. We hebben vandaag twee grote groepen voor de activiteiten. Een groep speelde Superbal, waarbij geen teams zijn en iedereen elkaar met ballen probeert af te gooien. Als je wordt afgegooid, moet je onthouden door wie en als diegene zelf wordt afgegooid, mag je weer meedoen. De andere groep speelde Anne-Maria-Koekoek, een oud en bekend spel. Een kind staat aan de overkant, roept "Anne-Maria-Koekoek", en terwijl dit gebeurt, rennen alle kinderen naar de overkant. Wanneer het kind zich omdraait, moeten alle kinderen bevriezen. Als je toch beweegt, moet je terug en helemaal opnieuw beginnen. Wie haalt als eerste de overkant?

De activiteiten waren erg leuk, en we hebben veel buiten kunnen spelen!

Vrijdag 2 februari

We hadden vandaag een rustige dag, net voor het weekend. Toch hadden we een leuke activiteit gepland: Kat en Muis. Er was een kat die probeerde de staartjes van de muizen af te pakken. Als je staart als muis werd afgepakt, was je af en moest je aan de kant staan. Wie kon het langst zijn staart behouden?

Het was een leuk spel om de week mee af te sluiten, en nu kunnen we lekker genieten van het weekend!

Ann Schoonbrood
Ann Schoonbrood Vestigingsmanager