Een super leuke sportieve BSO! Ieder kind kan zich na schooltijd lekker uitleven op het mooie sportpark van RKVVO! Enthousiaste pedagogisch medewerkers zorgen voor een leuke, sportieve sfeer en bieden elk kind een veilige en leuke omgeving om te sporten en spelen!

Yvonne Hurkmans Yvonne Hurkmans
5 /5

Hoepel Pong, Sjors Sportief, XL-Games, Nerf-estafette, Lacrosse, Knuffeltikkertje - week 15

Maandag 8 april 2024

We hebben dit weekend fantastisch weer gehad en we hopen dat het deze week zo blijft! Het was misschien niet zo warm als in het weekend, maar zeker warm genoeg voor ons. We kunnen de hele middag lekker buiten zitten en hoeven zeker niet naar binnen. Met dit weer kunnen we ook het fruit lekker buiten opeten en vergeten we niet genoeg te drinken! Zo maken we ons klaar om aan de activiteiten te beginnen.

Dan gaan we door naar de activiteiten van vandaag. De oudste kinderen gaan vandaag Hoepel Pong spelen. Beide teams hebben hetzelfde aantal hoepels voor zich liggen. Om de beurt proberen ze de bal in een van de hoepels van de tegenstanders te gooien. Als dit lukt, wordt die hoepel weggehaald. Je hebt dit spel dus gewonnen als je alle hoepels van de tegenstanders hebt weggespeeld.

De kleinere kinderen doen vandaag een Steen-papier-schaar estafette. Beide teams starten met springen en zullen elkaar dus tegemoet komen. Zodra dat gebeurt, spelen ze steen-papier-schaar en degene die wint, mag verder springen. Degene die verliest, moet helaas achteraan sluiten in de rij. Lukt het om helemaal bij de tegenstanders te komen, dan scoor je een punt voor jouw team! Welk team gaat bij dit spel de meeste punten scoren?

We zijn de week lekker gestart met goed weer en leuke spellen. De sfeer zat er lekker in en we kijken uit naar de rest van de week!

Dinsdag 9 april 2024

We zijn de week gisteren goed begonnen en hopen dat vandaag voort te zetten en de kinderen weer een leuke dag te bezorgen. Voor het fruitmoment hebben de kinderen de mogelijkheid om vrij te kunnen spelen. De keuze is reuze en dat zien we terug in wat de kinderen willen doen. Een hoop kinderen pakken gelijk een voetbal en rennen op een doel af om daar lekker te kunnen voetballen. Anderen gaan hockeyen of pakken de skippybal om daar op rond te springen. Genoeg kinderen hebben ook niets nodig om te kunnen spelen. Zij gaan bijvoorbeeld tikkertje spelen of even relaxen op het veld!

Het is alweer tijd voor de activiteit en we hebben vandaag weer twee op het programma staan. De wat oudere kinderen gaan rupsbal spelen. We zijn de laatste tijd bezig geweest met meerdere vormen van slagbal en vandaag hebben we ook weer een nieuwe variatie. Bij dit spel slaat de slagpartij de bal weg! De veldpartij moet de bal dan snel ophalen en een lange rij maken door achter elkaar te gaan staan. Ze geven de bal steeds over hun hoofd door naar de persoon achter zich. Als de laatste de bal heeft, wordt er hard "STOP" geroepen! Dan moet de renner van de slagpartij stoppen en kijken we hoeveel punten er zijn gescoord!

Het andere groepje gaat een koerierspel spelen. Alle kinderen proberen hun pakketjes naar de overkant te brengen zonder getikt te worden. Er is namelijk een tikker die probeert de kinderen af te tikken zodat ze de pakketjes niet kunnen brengen. Word je getikt met een pakketje, dan moet je die inleveren bij de hoepel van de tikker. Die probeert zo zoveel mogelijk kinderen te tikken!

Na de activiteit krijgen de kinderen natuurlijk een koekje en hebben ze de tijd om vrij te spelen tot ze worden opgehaald!

Woensdag 10 april 2024

We hebben vandaag een heel leuk evenement op de planning staan, bij ons is er deze middag namelijk Sjors Sportief! Voor degenen die niet bekend zijn met het concept van Sjors Sportief zal ik het kort uitleggen.

Sjors Sportief is een organisatie waar sport- en creatieve aanbieders zich kunnen aanmelden om een activiteit/evenement aan te bieden! Op de website kun je kijken wat er allemaal wordt georganiseerd in jouw gemeente en kun je je aanmelden voor toffe activiteiten! Dit met als doel om kinderen te stimuleren om lekker te bewegen of misschien wel nieuwe dingen te proberen. Neem vooral een kijkje op hun website en zoek op wat er in de buurt wordt aangeboden.

Wat hebben wij nou precies gedaan? Wij hebben vandaag een reeks aan sportactiviteiten aangeboden voor onze eigen kinderen en de kinderen die zich hebben aangemeld. We hebben een rugbyclinic waarbij de kinderen kennismaakten met de sport en een paar basisvaardigheden leerden!

Ook hadden wij XL-games: Twister, Jenga, Vier op een rij. Hoe kan je dit nou leuker maken? Nou, door het groter te maken. Bij de XL-games spelen we bekende spellen maar dan in een grote variant ervan. Zo was Jenga nog spannender en konden we met de hele groep tegelijkertijd Twister spelen. Bij de XL-games hoorde ook nog een grote opblaasbare pannakooi waar de kinderen 1 tegen 1 konden voetballen tegen elkaar.

Een andere activiteit is een Nerf-estafette. Twee teams moeten een route afleggen waarbij ze door een tunnel moeten kruipen, door de hoepels moeten springen en een stuk moeten rennen om als laatste op de bekers te schieten zodat ze omvallen. Het team dat dat als eerste lukt heeft de estafette gewonnen!

En de laatste activiteit was Lacrosse. Lacrosse is een sport waar veel kinderen en ouders nog nooit van hebben gehoord! Maar dat zou eigenlijk wel moeten, want het is ontzettend leuk! Je hebt een stick met aan het einde een netje waarmee je de bal kan vangen en kan schieten. Met als uiteindelijk doel om bij de tegenstanders te scoren. We hebben een paar basisvaardigheden geleerd en zelfs een wedstrijd kunnen spelen.

Lijkt het jou ook leuk om aan dit soort evenementen deel te nemen? Kijk dan op de Sjors Sportief website en meld je ergens voor aan!

Donderdag 11 april 2024

Fijn weer, sportieve kinderen en een sportpark voor onszelf, dit gaat weer een leuke dag worden! Het wordt steeds drukker op de BSO en op donderdag zien we dat het meest. Het komt toch maar goed uit dat we een groot voetbalveld hebben, want de ruimte hebben we tegenwoordig hard nodig! Zo hebben de kinderen genoeg ruimte om vrij te kunnen spelen, maar hebben wij ook genoeg ruimte om leuke activiteiten te organiseren!

We hebben weer twee activiteiten die we vandaag gaan doen. De oudste kinderen gaan een Drie op een rij estafette spelen. Het welbekende spel waarbij de kinderen naar de hoepels rennen om hun pittenzakje in een van de hoepels te gooien. Krijgen ze het voor elkaar om als eerste drie op een rij te krijgen, dan hebben ze gewonnen en een punt verdiend.

De kleinere kinderen gaan een lief en leuk spel spelen, namelijk: Knuffeltikkertje. Wie houdt er nou niet van een knuffel? Wij in ieder geval wel en de kinderen ook! Als je bij dit spel af gaat, moet je stil op je plek gaan staan tot iemand jou een knuffel geeft. Dit was heel leuk en bracht een lach op ieders gezicht!

De dag is super verlopen en we hebben genoten van het lenteweer!

Vrijdag 12 april 2024

Vandaag proberen wij weer een leuke afsluiter te zijn van de schoolweek zodat iedereen vrolijk het weekend in kan! Zodra de kinderen zijn opgehaald en wij buiten fruit hebben gegeten, konden wij beginnen met de activiteit. Dat is vandaag "Schipper mag ik overvaren". We zingen allemaal het lied wat bij dit spel hoort en wachten af wat de tikker gaat zeggen. Die gaat namelijk vertellen hoe we aan de overkant moeten komen. Dit kan zijn door te rennen, te springen of zelfs te kruipen. De tikker mag dit bepalen en probeert alle kinderen te tikken. Word je getikt en ben je af, dan kom je even aan de kant zitten!

We hebben de week lekker kunnen afsluiten en zwaaiden de kinderen voor de laatste keer deze week uit!

Bedankt voor het lezen en fijn weekend allemaal!

Ann Schoonbrood