Alle aandacht voor de kids. Eigen vervoer dus de kids hoeven nooit te wachten! Onze kinderen gaan met veel plezier naar de sportstuif! Zeker een aanrader!

Esther Jeschar Esther Jeschar
5 /5

XL games, sneeuwpoppen maken en verstoppertje in het donker! Week 3- 2024

Een Week vol Winterpret op de BSO!

Maandag 15 januari
Begon de week met prachtig winters weer. De kinderen waren enthousiast en konden niet wachten om naar buiten te gaan en te spelen in de verse sneeuw. Maar voor dat we naar buiten konden hebben we eerste een bekertje ranja en een bordje fruit gegeten, daarna was het zover de kinderen mochten naar buiten. Er werd een geweldig sneeuwballengevecht gehouden en de mooiste sneeuwengelen werden gemaakt. Na het speelplezier buiten zijn de handen en voeten een beetje bevroren dus was het tijd om binnen op te warmen met een spelletje verstoppertje in het donker alle lampen gingen uit  de discolampen aan het verstoppen.

Dinsdag 16 januari
Leek de BSO wel op Wonderland. Er lag een prachtig laagje verse sneeuw en de sfeer was magisch. De kinderen genoten van het buiten spelen en hadden zelfs een heus wonderland gemaakt. We hebben de sneeuw omgetoverd tot kunstwerken. Er zijn mooie sneeuwengelen gemaakt en we hebben samen gewerkt aan het bouwen van sneeuwpoppen. Met takken als neuzen, handschoenen als armen en stenen als ogen kwamen er allerlei unieke sneeuwpoppen. Dit is alles onder het genoten van mooie frozen muziek wat zorgt voor een echt winterwondersfeer.

Woensdag 17 januari,
Was een dag vol plezier en avontuur op de BSO! We begonnen de dag met een aantal leuke spelletjes, zoals memorie en boom boom ballon. Het was geweldig om te zien hoe enthousiast de kinderen waren en hoe ze hun geheugen en behendigheid op de proef stelden.In de loop van de middag begon het weer te sneeuwen, en dat betekende maar één ding: tijd om naar buiten te gaan! Met mutsen op, handen in handschoenen en sjaals om, gingen we naar buiten om te genieten van de verse sneeuw. Er werden sneeuwballen gegooid, sneeuwpoppen gebouwd en er werd gesleed. De kinderen genoten van de winterse magie. Maar het plezier was nog niet voorbij! Aan het einde van de middag hadden we een nieuwjaarsborrel voor zowel ouders als kinderen van de BSO. Onder het genot van een hapje en drankje speelden we XL-games. Het was leuk om te zien hoe ouders en kinderen samenwerkten en plezier hadden tijdens deze gezellige activiteit.

Donderdag 18 januari
Stonden de XL games centraal, met spellen zoals Twister, Vier op een rij, Jenga en Mikado. De kinderen waren enthousiast en klaar voor een dag vol uitdagingen en gezelligheid.De keuze was aan de kinderen: ze mochten binnen blijven en genieten van de XL games, of ze konden naar buiten gaan en nog meer plezier beleven in de winterse omgeving.
Voor degenen die buiten waren, was het een geweldige gelegenheid om te genieten van het winterse weer. Met sneeuwballen in de hand en een glimlach op hun gezicht, stortten de kinderen zich in een vrolijk gevecht vol gelach en plezier. Het was prachtig om te zien hoe ze samenwerkten en hun creativiteit gebruikten om de beste strategieën te bedenken.
Ondertussen waren de kinderen binnen druk bezig met de XL games. Twister zorgde voor hilarische momenten terwijl de kinderen hun evenwicht probeerden te bewaren. Vier op een rij bracht strategisch denken naar voren, terwijl Jenga en Mikado de fijne motoriek en concentratie testten. Het was een dag vol uitdagingen en leermomenten, verpakt in een speelse en vriendelijke sfeer.

Vrijdag 19 januari
Was de laatste dag van de week op de BSO met het mooie winterse weer. We begonnen de dag met een gezellige
Na de lunch was het tijd om naar buiten te gaan en een potje buskruit te spelen. Dit spel zorgde voor veel plezier en spanning. De kinderen renden rond, verstopten zich en probeerden elkaar te tikken. De kinderen konden perfect hun energie kwijt konden. Daarna was het tijd om nog te genieten van het laatste moment om in de sneeuw te spelen.
Het was een mooie afsluiting van de week en een geweldige manier om het weekend in te luiden.

Maud Vaessen
Maud Vaessen vestigingsmanager