Super BSO. Mijn zoontje vindt het geweldig, krijg hem met moeite weer mee naar huis, dus dat is altijd een goed teken. Altijd lekker buiten en actief bezig! Ga zo door!

Nancy Donders Nancy Donders
5 /5

Vriendjesdag, XL games, Malpie Hoeve! Week 6 – 2023

Bij Sportstuif hebben we een jaarplanning vol met sport- en spelactiviteiten, passend bij de leeftijd en de interesses van de kinderen. Iedere dag bieden we diverse spellen aan voor onze beweeglijke kinderen. Ben je benieuwd naar onze sportieve buitenschoolse opvang? Bekijk hieronder de activiteiten van week 6!

Maandag 6 februari

Het was vandaag vriendjesdag bij ons op Sportstuif! De eerste basisscholen kregen de mogelijkheid, om zijn of haar vriendje of vriendinnetje uit te nodigen en een middagje te ervaren hoe leuk het is bij ons op de BSO! We hebben vandaag met Cathelijne broodrooster tikkertje gedaan, als je af bent kun je bevrijd worden door twee andere kinderen die hun armen om je heen doen, als je springt (zoals een broodje uit een broodrooster) dan ben je weer vrij. Met Antje en Maud hebben we stand in de mand gedaan. Na de activiteiten zochten de meeste kinderen de warmte op binnen waar ze met de lego hebben gespeeld en gekleurd. Maar er bleven ook een aantal kinderen buiten voetballen totdat ze werden opgehaald.

Stand in de mand: een speler heeft de bal en de andere kinderen staan in een kring. De speler gooit de bal recht omhoog en roept; ‘’stand in de mand en de bal is voor (naam)’’. Iedereen rent zo snel mogelijk weg, behalve degene die genoemd is. Hij/zij moet zo snel mogelijk de bal pakken. Als je de bal hebt roep je: ‘’stop!’’.  De speler met bal probeert iemand af te gooien. Je mag eerst 3 stappen zeten in de richting van een speler. De spelers mogen wel bukken om de bal te ontwijken, maar niet van de plaats komen. Wordt een speler geraakt, dan is deze persoon af en mag de balwerper de bal omhoog gooien en een andere speler kiezen. Wordt een speler niet geraakt, dan wordt deze de nieuwe balwerper.

Dinsdag 7 februari

Het was ook vandaag een drukke dag bij Sportstuif, toen de kinderen opgehaald werden vroegen ze meteen wat we gingen doen vandaag en ze kwamen zelf ook met verschillende sporten zoals: voetbal, honkbal, badminton en hockey. Gelukkig hebben wij een kast vol met spelmateriaal buiten, dus mochten de kinderen zelf kiezen welke sport ze wilde doen. Hier hebben we ons dan ook goed mee vermaakt en vrijwel iedereen bleef buiten spelen tot ze werden opgehaald!

Woensdag 8 februari

Vandaag scheen de zon de hele middag en was het lekker weer voor een super leuke woensdagmiddag activiteit: XL GAMES! “Maar wat is dat dan?” werd er gevraagd… de XL GAMES zijn spelletjes die iedereen wel kent, maar dan extra GROOT. We begonnen met een estafette vorm van 4 op een rij, de kinderen werden in twee teams verdeeld en moesten naar het XL 4 op één rij spel rennen om een schijf in het rek te doen. Het team dat als eerste 5 keer 4 op een rij heeft wint! Erna hebben we XL twister gedaan, met twee grote blokken werd bepaald welke hand of voet ze op een kleur moesten zetten. Wie het langste volhoud zonder de grond te raken wint! Erna hebben we nog XL mikado gedaan, wie pakt de meeste stokken zonder een andere stok te bewegen? Wat een spannend spel was dit!

Donderdag 9 februari

Vandaag was het helaas niet zo’n lekker weer als woensdag maar dat mocht de pret niet drukken! Want omdat de woensdagmiddag activiteit zo leuk was hebben we vandaag weer de drie XL games gedaan. Ook deze groep vond het erg leuke spellen en had (ondanks de kou) veel plezier!

Vrijdag 10 februari

Het is alweer de laatste dag van de week, wat vliegt de tijd toch voorbij bij Sportstuif! Vandaag waren er niet veel kinderen dus zijn we na het gezamenlijk lunchen naar de Malpie Hoeve gegaan waar we buiten op de trampolines hebben gesprongen en binnen hebben gespeeld in het klimrek en we gingen heel vaak van de super snelle glijbaan. Zo is de laatste dag van de week ook weer voorbij gevlogen, fijn weekend en tot volgende week!

Maud Vaessen
Maud Vaessen vestigingsmanager
Nick Koopmans