Alle aandacht voor de kids. Eigen vervoer dus de kids hoeven nooit te wachten! Onze kinderen gaan met veel plezier naar de sportstuif! Zeker een aanrader!

Esther Jeschar Esther Jeschar
5 /5

Picoo, een sneeuwballengevecht en disco verstoppertje, dit was week 4-2021

Bij Sportstuif hebben we een jaarplanning vol met sport- en spelactiviteiten, passend bij de leeftijd en de interesses van de kinderen. Iedere dag bieden we diverse spellen aan voor onze beweeglijke kinderen. Ben je benieuwd naar onze sportieve buitenschoolse opvang? Bekijk hieronder de activiteiten van week 4!

Maandag
Zondagavond was er een dik pak sneeuw gevallen. Hier lag maandag nog een flinke hoop van op het voetbalveld bij SV Valkenswaard! Sander kwam op bezoek met Sportstuif Veldhoven en we hebben eerst lekker in de sneeuw gespeeld. Sneeuwballen gooien en een sneeuwpop maken, heerlijk! Toen we bijna bevroren waren zijn we naar binnen gegaan. Hier hebben we heel veel verstopplekken gemaakt en hebben we verstoppertje in het donker gedaan met discolichten! Het was een hele gezellige middag. Hopelijk krijgen we nog meer sneeuw de komende tijd.

Dinsdag
Onze grote vriend Stefan is er weer met Picoo! Dit superleuke interactieve spel hebben we al een tijdje gemist. Nu was het eindelijk weer zover! We startten op het grasveld met het memory spel. Hierbij kun je zelf kiezen hoeveel kleuren je moet onthouden. Vervolgens krijg je de kleuren te zien op je Picoo. Bijvoorbeeld geel-groen-geel-rood. Dan moet je op zoek naar de juiste kleuren kaartjes en deze in de goede volgorde scannen. Is het gelukt? Dan krijg je een leuk muziekje te horen! Ook speelden we mollenmania en zombierun. Deze spellen kennen we al maar vallen altijd goed in de smaak. We sloten af in het bos met verstoppertje. De technologie in de Picoo is aangepast waardoor je als verstopper een trilsignaal voelt wanneer de zoeker klaar is met tellen. Extra goed oppassen dan!

Ook kwam Chantal nog langs om afscheid te nemen. Ze is maar kort op stage geweest, maar wij vonden het superleuk met haar. Als afscheidscadeau trakteerde ze op zelfgebakken muffins. Bovendien mochten wij haar oude waveboard hebben dat zij niet meer gebruikte. Wauw, wat een super leuk cadeau! Hier gaan we nog jaren plezier van hebben.

Woensdag
We zijn achter de schermen druk bezig met twee nieuwe samenwerkingen in Valkenswaard. Wanneer er weer evenementen plaats mogen vinden, zullen jullie ons daar zeer waarschijnlijk wel tegenkomen! Hebben jullie al een idee wat het is...? Blijf ons volgen, dan hoor je binnenkort meer!

Donderdag
Op donderdag werd heel de BSO op stelten gezet. Werkelijk ALLE stoelen werden tegenover elkaar en in een lange rij achter elkaar gezet. Vervolgens konden alle kinderen hier rennend, kruipend en sommigen zelfs koprollend overheen. Het was een prachtig gezicht en de kinderen hebben weer genoeg bewogen.

Vrijdag
Op vrijdag hebben we al een paar weken een klein maar gezellig clubje. Vandaag kwam Bart fijn spelen met de kids! Met de grotere jongens heeft Bart flink gevoetbald en met de jongsten binnen gebouwd met de blokken. Wisten jullie dat er ongeveer evenveel mannen als vrouwen bij Sportstuif werken? Zo is er voor ieder kind wel een fijne pedagogisch medewerker waar hij of zij mee kan spelen. Voetballen of knutselen met de meester, trefballen en dansen met de juf? Het kan allemaal bij de sportiefste BSO van Valkenswaard!

Maud Vaessen
Maud Vaessen vestigingsmanager
Nick Koopmans