Een super leuke BSO waar iedereen op zijn eigen niveau kan sporten!

Wesley Wesley
5 /5

Kerstballen zoeken, zakdoekje leggen, kerstballen dans, museumpje en Kidsplaza in week 51-2023

Maandag 18 december

Het weekend ging snel voorbij en we stonden weer klaar voor een nieuwe week vol leuke activiteiten! Vandaag begonnen we met het gebruikelijke fruitmoment nadat we de kinderen van school hadden opgehaald en naar Sportstuif hadden gebracht. Na het fruit eten en een verjaardag gingen we naar buiten voor de geplande activiteit: kerstballen zoeken. We hadden de ballen verstopt voordat de kinderen aankwamen. Er werden verschillende teams gevormd. Zodra een team een kerstbal vond, moesten ze die samen naar hun thuisbasis brengen voordat ze verder konden zoeken. Het spel stopte wanneer alle kerstballen gevonden waren, en het team met de meeste ballen won. Na al dat harde rennen en zoeken mochten de kinderen vrij spelen. Sommigen knutselden kerstballen die we ophingen in de boom, terwijl anderen verschillende spelletjes speelden. Het was weer een geslaagde dag!

Dinsdag 19 december

Op dinsdag haalde we de kinderen weer op uit school. Vandaag was helaas een regenachtige dag, maar ongeacht de regen hebben wij er een hele leuke dag van gemaakt. We speelde met z’n alle zakdoekje leggen! Alle spelers zitten in een kring, buigen hun hoofd voorover en sluiten hun ogen. Eén speler heeft een zakdoek vast en is de enige speler die niet in de kring gaat zitten. Als de kinderen klaar zijn met het zingen van de tekst, worden alle ogen geopend. Iedere speler kijkt achter zich of daar de zakdoek ligt. De speler die de zakdoek achter zich heeft liggen, krijgt de taak om de zakdoeklegger te tikken. De zakdoeklegger moet tenminste één rondje om de kring lopen en zo snel mogelijk op de lege plek gaan zitten. Is de zakdoeklegger gaan zitten zonder getikt te worden? Dan wordt het kind met de zakdoek de nieuwe legger. Wel getikt? Dan blijft dezelfde speler de zakdoeklegger. Tijd om het liedje opnieuw te zingen!

Woensdag 20 december

De Sportstuif auto's stonden gereed om de kinderen om 12.30 uur van school op te halen. We genoten samen van de lunch en hadden gezellige gesprekken. Na het eten konden de kinderen vrij spelen. Toen de lucht opgeklaard was, gingen we naar buiten voor een kerstthema-activiteit genaamd 'kerstballen dans'. Het was een variant op stoelendans, maar in plaats van op een stoel te gaan zitten, moesten de kinderen zo snel mogelijk een kerstbal pakken als de muziek stopte. Dit was een groot succes, en de kerstmuziek maakte het extra feestelijk. Na de activiteit genoten we van fruit en wat drinken, we bespraken enthousiast onze plannen voor kerst en oud en nieuw. Er werd zelf een herinneringskerstboom geknutseld, waar iedereen zijn favoriete herinnering van Sportstuif op een kerstbal kon schrijven en deze vervolgens in de boom kon plakken!

Donderdag 21 december

Op donderdag begonnen we de middag met fruit en wat drinken. Ook vierde we weer een verjaardag. Vandaag bleven we lekker binnen aangezien het al heel de dag regende. Ongeacht de regen hadden we alsnog een binnen activiteit gedaan. We speelde namelijk museumpje! Er is eén museumbewaker, de rest zijn standbeelden. De standbeelden zijn levend geworden. Als de bewaker niet kijkt, mag er bewogen worden. De bewaker kijkt goed rond of er niemand beweegt maar wordt je gezien door de bewaker terwijl je beweegt, dan ben je af en moet je gaan zitten !

Vrijdag 22 december

Het is weer vrijdag en de week is snel voorbijgevlogen. Op vrijdag zijn de kinderen altijd om 12:30 uur uit, waardoor we vandaag een extra lange dag hadden om leuke dingen te doen. Om de kerstvakantie goed te beginnen besloten we een uitstapje te maken naar Kidsplaza in Helmond, waar de kinderen altijd genieten van gezellig spelen met anderen. Na een leuke middag vol plezier en spelletjes is het tijd om naar huis te gaan. De kinderen worden veilig thuis afgezet. Wij wensen jullie allemaal hele fijne kerstdagen!

Kelly Martens
Kelly Martens Vestigingsmanager
Shauny Regli