Een fijne BSO waar persoonlijke aandacht voorop staat. Je ontvangt regelmatig foto's van je kind en ze kunnen er echt hun 'ei' kwijt.

Martine Martine
5 /5

Tikspellen, Chaos doelen spel, Verstoptikkertje, Stoelendans en We jump in week 9-2024

Maandag 26 februari

Wij hopen dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad. We beginnen onze week met het ophalen van de kinderen bij de verschillende scholen. Na aankomst bij Sportstuif genieten we samen van een lekker stukje fruit en wat te drinken. Helaas was het vandaag niet zo’n lekker weer, het regende heel de dag waardoor alles nat was. We besloten dus met de kinderen om binnen te blijven. Ze mochten heel de dag lekker vrij spelen. Sommige kinderen lazen Donald Duck’s, andere gingen aan de slag met spelletjes of met tekeningen. Na al dat harde spelen hebben de kinderen natuurlijk wel een koekje verdiend.

Dinsdag 27 februari

De dag begon met alle kinderen op te halen bij hun scholen. Eenmaal alle kinderen opgehaald werd er eerst vrij gespeeld. Veel kinderen waren buiten lekker aan het voetballen of andere spelletjes aan het spelen. Een aantal kinderen zaten lekker binnen te tekenen, met lego te spelen en te knutselen. In tegenstelling tot gister was het vandaag wel heerlijk weer. Het zonnetje scheen en er was geen wolkje aan de lucht. De kleinste kinderen gingen op het hoofdveld aan de slag met verschillende tikspellen. Zo speelde we propjes tikkertje, bij dit spel zijn er verschillende tikkers. Voor het spel begint moeten de tikkers hun ogen dicht doen. Een aantal kinderen krijgen dan een propje, hiermee kunnen ze kinderen die getikt zijn bevrijden. Maar wordt je getikt en heb jij een propje? Dan moet je deze inleveren, zo gaat het spel door totdat alle propjes uit het spel zijn. De wat oudere kinderen gingen in de pannakooi aan de slag met de activiteit, chaos doelen spel. Ze werden in 2 teams verdeeld. Elke team stond aan één kant van het veld. Ze moesten proberen ballen in verschillende kleine doeltjes te gooien bij de tegenstander, ook mochten ze elkaar af gooien. We sloten de dag af met vrijspelen en een koekje!

Woensdag 28 februari

Vandaag was het een langere dag bij Sportstuif. De scholen zijn op woensdag namelijk eerder uit. Nadat we alle kinderen hadden opgehaald, hebben we eerst gezamenlijk geluncht. Na de lunch konden de kinderen even vrij spelen. We aten na een tijdje een stukje fruit en we dronken wat ranja. Na het fruitmoment was het tijd voor een leuke activiteit. Vandaag gingen we namelijk verstoptikkertje doen en speelde we nog een paar kleine tikspellen. Bij verstoptikkertje hebben we een tikker. Deze doet zijn/haar ogen dicht en telt tot 30. De overige kinderen mogen zich gaan verstoppen. Zodra de tikker klaar is met tellen mag hij opzoek gaan naar kinderen, maar deze zijn pas gevonden als de tikker ze daadwerkelijk heeft aangetikt. Dit spel speelde we verschillende keren en was echt heel leuk. Hierna speelde we nog een vraag tik spel. Hierbij noemde de spel begeleiding iets op. Bijvoorbeeld je bent tikker als je een jonger broertje of zusje hebt, je bent tikker als je een blauwe jas aan hebt etc etc. Zo was iedereen dus af en toe een tikker en moest je goed opletten dat je niet snel afgetikt werd. Na de activiteit konden de kinderen lekker vrij spelen buiten. Het was weer een leuke dag vandaag!

Donderdag 29 februari

De donderdag is weer aangebroken. Dit is altijd een gezellige drukke dag bij Sportstuif. We halen de kinderen op uit school en beginnen de middag met een stukje fruit en wat te drinken. Helaas was het ook vandaag een regenachtige dag. Gelukkig was het geen hele harde regen, hierdoor mochten de kinderen kiezen of ze buiten in de pannakooi een spelletje wilde doen of binnen een activiteit. We verdeelden de kinderen. Binnen werd er een stoelendans gedaan op feestelijke muziek en buiten speelde ze een leuk balspel. Na de activiteiten mogen de kinderen lekker vrij spelen. De kinderen vermaakte zich met allerlei spelletjes en maakte verschillende knutselwerkjes. Ook kregen ze natuurlijk weer een koekje.

Vrijdag 30 februari

Het is weer vrijdag, dat betekent dat de laatste dag van de week weer is aangebroken. Op vrijdag zijn de kinderen altijd eerder uit. Vandaag waren we met een klein groepje, hierdoor besloten we om ergens heen te gaan. De kinderen wilde heel graag naar We Jump in Helmond. Hier hebben de kinderen heel de middag lekker gespeeld en heel veel gesprongen. Uiteiendelijk na een paar uur spelen werd het alweer tijd om terug naar Sportstuif te gaan. We aten nog een klein beetje fruit en dronken wat ranja. Verder konden de kinderen nog vrij spelen. Hiermee sluiten we de dag en ook de week af. Fijn weekend allemaal en tot volgende week!

Kelly Martens
Kelly Martens Vestigingsmanager
Shauny Regli