Onze kinderen gaan er met veel plezier naar toe. Fijne medewerkers met niet alleen een sportieve achtergrond maar ook pedagogische kennis. De kinderen doen er allerlei sport en spel, maar is ook tijd en ruimte om binnen rustig te spelen of te tekenen. Fijne sfeer en flexibel qua uren.

Bas-jan Zandt Bas-jan Zandt
5 /5

Veel regen en binnenactiviteiten, Just Dance, weerwolven, knutselen en film kijken in week 2-2023

Hallo lieve kinderen en ouders in Meerhoven! Elke week volgt op onze nieuwspagina op deze website een leuke terugblik over de activiteiten van de afgelopen week. In week 2 van maandag 9 januari tot en met vrijdag 13 januari speelden we de volgende activiteiten: veel binnenactiviteiten, Just Dance, weerwolven, knutselen, film kijken en nog veel meer andere leuke activiteiten. Lees je mee?

Maandag 9 januari

Het is de eerste schooldag na de kerstvakantie. Het normale ritme begint weer, en voor veel kinderen is dit weer even wennen. Eerst een hele dag naar school en daarna ook nog een hele middag naar Sportstuif. En dan is er ook nog eens heel veel regen, wat ervoor zorgt dat de meeste kinderen weinig buiten hebben kunnen spelen heel de dag. Gelukkig was het tijdens het ophalen wel redelijk droog, waarna het weer los barste. De meeste kinderen hebben de middag bij DBS binnen doorgebracht, maar een aantal bikkels hebben toch nog even buiten gevoetbald. We hebben de activiteiten vandaag aangepast, zodat we lekker binnen konden blijven. Met de kleinste kinderen gingen we Just Dance doen. Dit was een groot succes! We zetten een groot scherm neer en de kinderen konden lekker dansen. We hebben meerdere liedjes gedanst en aan het einde was iedereen gesloopt! Met de grotere kinderen hebben we weerwolven gedaan. Dit vinden de meeste kinderen altijd leuk! Na de activiteiten heeft iedereen zich goed vermaakt tijdens het vrij spelen.

Dinsdag 10 januari

Ook vandaag regent het weer erg veel, maar is het tijdens het ophalen redelijk droog. Hierdoor komt iedereen gelukkig droog aan bij Sportstuif. Maar ook vandaag regent het wanneer we activiteiten wilden doen, dus hebben we ons binnen vermaakt. Met de kleinste kinderen gingen we knutselen. De kinderen mocht vandaag een kleurplaat uitkiezen en zo mooi mogelijk inkleuren. Wanneer ze hiermee klaar waren, mochten ze glitterpapier uitkiezen, waar de tekening op werd geplakt en werd de tekening extra versierd met glitters. We hebben veel tekeningen voorbij zien komen, de ene nog mooier dan de ander! De kinderen vonden het geweldig, want glitters zijn natuurlijk altijd een succes. De grotere kinderen speelden tik/tak boom. Ze wisten niet van ophouden en er kwamen steeds meer kinderen meespelen. De groep was fanatiek en er waren erg leuke vragen. Sommigen waren zo fanatiek dat ze het antwoord op de vraag voor iemand anders voorzeiden, maar dat maakte de sfeer er niet minder om. Als het aan de kinderen had gelegen, hadden ze heel de middag gespeeld, maar na een tijdje waren de vragen helaas op. Erg geslaagde activiteiten dus. Op naar morgen!

Woensdag 11 januari

Vandaag zijn de weergoden ons beter gezind en schijnt het zonnetje bijna heel de middag, heerlijk! Hierdoor hebben we lekker veel buiten kunnen spelen. Nadat iedereen lekker geluncht heeft, is het tijd om vrij te spelen. waarna al gauw de activiteit op de planning staat. Vandaag spelen we met heel de groep levend stratego. Een spel waarbij samengewerkt moet worden om de vlag van het andere team als eerste te vinden en bij de teamleider terug te krijgen. Voor de kleinere kinderen is dit nog wat lastiger, maar gelukkig worden ze goed geholpen door de anderen. Een leuk spel wat het altijd goed doet! Na de activiteit, mag iedereen weer vrij spelen en is het al snel tijd voor lekker vers gesneden groenten en fruit! Een fijne middag, die vooral gemaakt wordt door het zonnetje.

Donderdag 12 januari

Helaas is het weer weer omgeslagen en vandaag regent het zelfs tijdens het ophalen. Hierdoor proberen we zoveel mogelijk te pendelen met de auto/bus zodat we zoveel mogelijk kinderen droog naar DBS kunnen brengen.

Ook vandaag zijn er weer een aantal bikkels die niks om de regen geven en toch gaan voetballen buiten, maar de meeste kinderen blijven liever warm en droog binnen. De kinderen die er vandaag zijn boffen extra: als activiteit wordt er namelijk een film gekeken! Het werd de film Cars, wat de meeste kinderen geweldig vonden! Het was dan ook lekker rustig binnen, omdat de meeste kinderen helemaal op gingen in de film. De kinderen die geen film wilden kijken, mochten lekker vrij spelen en er werd weer flink getekend en geknutseld. Ondanks de regen hebben we er weer een heerlijke middag van weten te maken met zijn allen!

Vrijdag 13 januari

Het is alweer de laatste dag van een week die voorbij is gevlogen! Na veel regenachtige dagen, is het vandaag gelukkig weer wat beter weer. Het is een rustige middag en we speelden vandaag 2 activiteiten. De kleinste kinderen speelden museumwachter. Hierbij moet iedereen zo stil als een standbeeld gaan staan, maar wel proberen te veranderen van pose als de museumwachter niet kijkt. Wordt je betrapt tijdens het bewegen? Dan ben je helaas af. Een leuk spel, wel wat moeilijk voor de kleinste kinderen, maar dat mag de pret niet drukken! De grotere kinderen spelen missietrefbal. Trefbalvormen doen het altijd goed, en wanneer er een missie bij gegeven wordt, worden ze nog net iets fanatieker. Het is fijn om weer lekker buiten activiteiten te kunnen doen, waardoor de kinderen hun energie net wat meer kwijt kunnen.

Het was een fijne week! Fijn weekend allemaal en tot volgende week weer!

Bart Loomans
Bart Loomans Vestigingsmanager