Een BSO met veel aandacht voor sport, spel en het plezier van ieder kind! De medewerkers zijn zeer betrokken en bedenken elke dag weer een leuke activiteit!

Anouk Anouk
5 /5

10 tellen in de rimboe, tikspelen en XL games in week 13 - 2022

Maandag 28 maart

De nieuwe week bij Sportstuif Helmond begon weer goed. Gelukkig waren de weersvoorspellingen van de winterse buien niet helemaal uitgekomen en was het een heerlijke zonnige dag. Toen alle kinderen bij Sportstuif waren hebben we samen de tafels en stoelen buiten gezet en hebben we gezellig met zijn alle buiten fruit gegeten en ranja gedronken. Na het fruitmomentje was het tijd voor het spel 10 tellen in de rimboe. Op het veld hadden we van allerlei materialen neergezet om zo veel mogelijk verstopplekjes te maken. Bijna alle vingers gingen te lucht in toen er werd gevraagd wie de zoeker wilde zijn. We hebben het spel dus lekker lang gespeeld zodat bijna iedereen een keer de zoeker kon zijn. De kinderen hebben een heerlijke middag gehad en vonden het spel super leuk. Ze hadden allemaal goed meegedaan dus dat verdiende wel een koekje aan het einde van de middag!

Dinsdag 29 maart

Vandaag was het weer een gezellige drukke middag bij onze sportieve buitenschoolse opvang. De kinderen werden ook vandaag uit school gehaald door de vaste pedagogische medewerkers Luc, Nathan en Desiree. Eenmaal terug op de BSO stond het fruit al klaar en konden de kinderen zo aanschuiven. Het was vandaag weer een heerlijke zonnige dag dus na het fruitmomentje waren de kinderen alweer snel buiten te vinden. Voor vandaag stonden er aan aantal tikspelen op de planning. We begonnen met slingertikkertje, daarna EHBO tikkertje en als laatste het spel drie is te veel. Vandaag was er in ieder geval geen gebrek aan tikkers want bijna iedereen wilde wel laten zien hoe snel hij of zij was. Na de activiteit werd er zowel binnen als buiten nog vrij gespeeld zo was deze zonnige dag al snel weer voorbij.

Woensdag 30 maart

De ochtend begon weer met een peutergymles gegeven door pedagogisch medewerkers Linde en Desiree. De peuters zijn samen met hun papa, mama, opa of oma weer fanatiek bezig geweest met de verschillende spelletjes die we voor ze hadden uitgezet. In de middag was het tijd om de kinderen uit school te halen. Ze hadden allemaal weer een lekkere broodtrommel vanuit thuis meegekregen. Na het eten zijn er verschillende spelletjes uit de kast gehaald en werd er buiten ook gespeeld. Nadat we met zijn alle fruit hadden gegeten stonden er verschillende leuke spellen op de kinderen te wachten namelijk de XL games twister, 4 op een rij, mikado en jenga. De kinderen werd in 4 kleine groepjes verdeeld en ze begonnen allemaal bij een ander spel. Aan het einde van de activiteit hadden de kinderen uiteindelijk alle 4 de spellen gedaan. Ook daarna werd er nog vrij gespeeld met de leuke XL games en hebben we heerlijk genoten van de laatste zonnestralen van deze week.

Donderdag 31 maart

Zoals iedere dag zijn de kinderen ook vandaag uit school gehaald door de vaste gezichten van Sportstuif Helmond. Pedagogisch medewerkers Luc, Nathan en Desiree zijn er allemaal 5 dagen in de week om er iedere dag weer een feestje van te maken samen met de kinderen. Het feit dat wij er alle 3 vijf dagen in de week zijn geeft veel voordelen vanuit beide kanten. De kinderen weten altijd dat een van ons hen op komt halen op het schoolplein en daarnaast weten ze wat ze van ons kunnen verwachten. Voor onszelf is dat natuurlijk ook heel fijn omdat we hierdoor een fijne persoonlijke band op kunnen bouwen met de kinderen.

Eenmaal compleet bij Sportstuif was het verse fruit al gesneden en hebben we gezamenlijk fruit gegeten met de kinderen. In de middag stonden de XL games weer op de planning. Helaas was het weer vandaag niet zo goed maar dat heeft ons zeker niet tegengehouden. We hebben de kantine namelijk helemaal verbouwd zodat we daar de grote twistermat neer konden leggen. De andere XL games 4 op een rij, mikado en jenga hebben we buiten onder de overkapping gespeeld.

Vrijdag 1 april

En toen was het alweer vrijdag. Alle kinderen waren vandaag op tijd klaar op school waardoor we als eerste met zijn alle hebben geluncht. Daarna hebben de kinderen even vrijgespeeld en na het vaste fruitmomentje stonden ook vandaag weer de XL games op de planning. De kinderen kozen voor Twister en 4 op een rij vandaag. Na even geoefend te hebben werd er een wedstrijd gedaan wie twister het langste vol kon houden. De kinderen waren super fanatiek en zelfs de stagiaires deden mee. Het was een spannende wedstrijd met uiteindelijk 2 winnaars want zowel Lars als Tom wisten het tot het einde vol te houden! De XL games zorgden weer voor veel plezier de afgelopen week. Op naar weer een leuke week vol sportiviteit maar vooral weer met veel lachende gezichtjes.

Desiree Bogers
Desiree Bogers Vestigingsmanager

Stijn Ruijssenaars