Het leuke aan Sportstuif is dat de kinderen de hele dag lekker actief bezig zijn. Elke dag hebben ze weer een leuke beweegactiviteit op de planning staan!

Maartje Maartje
5 /5

Abc spel, kamelenrace, levend baseball, voetbal lummeltje Week 50 2023

Maandag 11 december
Er is weer een nieuwe week aangebroken bij Sportstuif Geldrop. Deze week staan er weer leuke activiteiten op de planning. We zijn de maandag begonnen met alle kinderen van school op te gaan halen. Nadat iedereen op de bso is gaan we lekker fruit eten. Nadat de buikjes gevuld waren was het alweer tijd voor een leuke activiteit. Gezamenlijk met de gehele groep spelen we vandaag kamelenrace en het abc spel. Alle leeftijden zijn bij deze activiteiten gemixt, mooi om te zien hoe de grotere kinderen rekening houden met de jongere kinderen. Ze helpen elkaar allemaal goed mee en leren hierdoor ook op elkaar te wachten.

We sluiten de middag af met iets lekkers! Het was weer een leuke middag bij Sportstuif Geldrop.

Dinsdag 12 december

De drukke dinsdag is weer aangebroken. We zijn met een grote groep vandaag waar door we twee groepen maken. We delen de groepen willekeurig in waardoor de leeftijd bij elkaar past. Groep 1 gaat met Sanne en Ymk mee en spelen het spel Levend Baseball.

Groep 2 gaat met Romy mee en speelt de Pionnendans Dit spelletje valt altijd goed in de smaak bij de kinderen. Het is eigenlijk een soort stoelendans maar dan met pionnen. De pionnen staat verspreid in het veld wanneer de muziek stopt moet je zo snel mogelijk een pion vast hebben. Diegene die er geen vast heeft is af en neemt een pion mee. De finale is elke keer zeer spannend bij de kinderen. Ze zijn erg gefocust op de pion terwijl ze aan het dansen zijn.

Woensdag 13 december

Het is een regenachtige dag vandaag dus hopelijk kunnen we tussen de buien door naar buiten. Als alle kinderen op de bso zijn is het tijd om samen te lunchen. Nadat de buikjes gevuld zijn spelen we binnen verschillende spelletjes. Sommige kinderen bouwen hoge torens van lego en andere kinderen zijn bezig met een eigen strip boek te maken.

Vanmiddag is het weer tijd voor onze woensdag middag activiteit! Aangezien het buiten niet stopt met regenen gaan we binnen aan de slag. We doen eerst een stop dans, wie beweegt er het langst niet? De kinderen houden het allemaal goed vol dus maken we het moeilijk door de muziek snel achter elkaar op stop te zetten. Daarna spelen we het abc spel. Dit viel maandag zo goed in de smaak dat we het weer gaan doen. Ik maak 3 verschillende vakken waar de kinderen straks in kunnen gaan staan. Ik stel een vraag aan de kinderen is het antwoord a b of c? De kinderen lopen na de vraag naar het vak toe. Uiteindelijk heb je 1 kindje dat over is en die mag zich winnaar noemen.

Donderdag 14 december

In de ochtend zit Sportstuif Geldrop bij elkaar om actuele punten te bespreken met elkaar om Sportstuif Geldrop zo goed mogelijk te laten verlopen. Als de middag is aangebroken bereiden wij ons voor op de bso. We starten de blauwe Sportstuif auto’s om de kinderen op te gaan halen. Als onze buikjes gevuld zijn rennen we meteen lekker naar buiten. Voordat we beginnen met onze activiteiten mogen de kinderen eerst nog vrij spelen. Vandaag staat op het programma verschillende tik spelen. We roepen de kids bij elkaar en splitsen de groep in tweeën.

Jelle en Rudy leiden de activiteit Voetbal lummeltje. Een kind is de lummel, en de andere kinderen moeten de bal overspelen zonder dat de lummel deze te pakken weet te krijgen. Wij wijze iemand in de groep aan die de lummel is en laat deze in het midden van de andere spelers staan. Meestal vormt de groep een kring waarin de lummel in het midden staat. Terwijl de kinderen de bal overgooien moet de lummel proberen deze bal af te pakken. Als dit lukt, en de bal is afgepakt is de speler die als laatste de bal heeft gegooid de nieuwe lummel.

Romy Marieke en Ymke leiden de activiteit Lummeltje. De kinderen gaan allemaal in een cirkel staan. De lummel gaat in het midden staan en probeert de bal te vangen. Dit gaat erg goed om het moeilijker te maken mag de lummel nu ook de kinderen tikken die de bal vast hebben. Iedereen doet super goed mee!

Vrijdag 15 december

De laatste dag van de week is alweer aangebroken. Jammer genoeg is het vandaag weer een regenachtige dag. Dus hebben we veel binnen spelletjes gespeeld zoals Uno, Memorie en het bouwen van auto’s en huizen van lego. Toen het even gestopt was met regenen hebben we buiten wie scoort is keep gespeeld. Wat hebben we deze middag mooie doelpunten gezien! We sluiten de middag af met vrij spelen.

Rudy Wolters
Rudy Wolters Vestigingsmanager
Ymke Lustermans-Janssen