• Superbal
  • Vloer is lava
  • Makers en krakers en allesbal
  • Ninja spel

Lezen jullie mee?

Maandag 20 november

Vandaag stonden al onze pedagogisch medewerkers weer met veel enthousiasme klaar bij verschillende scholen om de kinderen op te halen. Eenmaal bij Sportstuif begonnen we de middag met een goed gevuld bordje fruit en een bekertje ranja. Vanwege het slechte weer met veel regen bleven we dit keer binnen.

We hadden het handenarbeidlokaal omgetoverd tot een knutselhoek waar de kinderen samen met een van de pedagogisch medewerkers het spel Weerwolven konden spelen. Bij regen wordt dat spel altijd heel fanatiek gespeeld! In de gymzaal stond het spel ringhockey klaar, waarbij het doel was om de ring in het doel van de tegenstander te schuiven en te voorkomen dat er een ring in jouw doel belandde.

Om vijf uur was het tijd voor een lekker koekje, een welverdiende beloning na al dat sporten. Daarna konden de kinderen nog lekker in de keuken spelen.

Dinsdag 21 november

Helaas was het weer op dinsdag niet zo mooi om naar buiten te gaan, maar gelukkig beschikken we over een grote gymzaal waar we van alles kunnen doen. Voorafgaand aan de gymactiviteiten genoten we eerst van wat fruit. Na het fruit was het tijd om naar de gymzaal te gaan. We beginnen in de gymzaal met een opwarm spelletje. Vandaag doen we ninja tikkertje. Hierna waren we goed opgewarmd om  het spel Superbal te spelen.

Het is een variant van "Iemand is hem, niemand is hem." Alle kinderen betreden het veld en mogen proberen anderen af te gooien. Als je wordt geraakt, onthoud je door wie en ga je aan de kant zitten. Als de persoon die je heeft geraakt zelf wordt afgegooid, mag je weer meedoen.

Ook spelen we later nog een potje trefbal! Wat doen alle kinderen toch fanatiek mee! Om zes uur zitten we helemaal klaar om het Sinterklaasjournaal te kijken.

Woensdag 22 november

Na het ophalen van de kinderen begonnen we met het eten van onze boterhammen en een beetje kletsen over hoe ieders schooldag was verlopen. Na de boterhammen gaan we snel naar buiten! Hier kan iedereen lekker vrij spelen. Om twee uur halen we nog kinderen op bij de Wegwijzer daarna stond bij Sportstuif het fruit en ranja klaar voor de kinderen. In de gymzaal speelden we 'De vloer is lava'. De hele gymzaal was omgetoverd tot een groot klim- en klauterparcours waarbij je de grond niet mocht aanraken. De kinderen vonden het fantastisch en speelden meer dan een uur! Na een lekker koekje was er vrije speeltijd in de keuken voordat het tijd was om naar huis te gaan.

Donderdag 23 November

Op deze dag haalden we opnieuw alle kinderen op van school, en bij Sportstuif stond fruit en ranja klaar. Na het fruit gingen we naar buiten, waar sommigen kozen voor een potje voetbal, anderen voor schommelen, en weer anderen voor een potje klimrektikkertje. In de gymzaal leidde stagiaire Aniek samen met meester Valmir de activiteiten. De ouderen speelden allesbal, terwijl de jongeren zich vermaakten met makers en krakers. Na deze activiteiten was er weer een lekker koekje in de keuken en tijd om vrij te spelen.

Vrijdag 24 November

De laatste dag van de week begonnen we in de keuken en gingen daarna snel naar de gymzaal voor vrij spel. Na een uur vrij spelen begonnen we met een aantal spellen. We zijn gestart met raak en haal. De kinderen tegen de juffen en meesters. Wat blijft dit toch een spannende strijd. Na een half uur gaan de kinderen op eigen niveau tegen elkaar spelen.

Na het fruit eten en een glas ranja delen we de groep op in twee groepen. De jongste kinderen beginnen in de keuken met pepernoten bakken en de oudste kinderen zijn in de gymzaal te vinden. In de gymzaal spelen we het Ninja-spel, waarbij we gave trucjes zagen om niet getikt te worden. Kinderen sprongen, bukten en renden alsof hun leven ervan afhing. Als de pepernoten helemaal klaar liggen om de oven in te gaan wisselen de groepen.

De dag sloten we af in de keuken, waar de kinderen graag nog een paar strijkkralenplankjes wilden maken. Wat een fijne week was dit weer!

Steffi Nellen
Steffi Nellen Vestiginsmanager