Super leuke en leerzame stage plaats!

Lotte Lotte
5 /5

Ninja-spel, Knotshockey, Voetbalclinic, James Bond en het Boerderijspel - week 12 2023

Bij Sportstuif staan wij iedere dag klaar voor de kinderen en laten we de kinderen meedoen aan de sportieve activiteiten welke passen bij de leeftijd en interesses van de kinderen. Ben jij ook zo benieuwd naar wat wij doen op onze buitenschoolse sportieve kinderopvang?

In week 12 hebben we de volgende activiteiten gedaan:

• Het Ninja-spel
  • Knotshockey
  • Voetbalclinic
  • Ficheschallenge
  • James Bond spel
  • Het Boerderijspel

Lezen jullie mee?

Maandag 20 maart:

De nieuwe week is weer gestart! Je hebt ons vandaag weer kunnen zien bij verschillende scholen, waar wij na school klaar staan om de kinderen op te halen. Het was vandaag gelukkig droog, waardoor we dus fijn buiten konden spelen. De activiteit van vandaag was het Ninja-spel.

Wie lukt het om verschillende voorwerpen van de Ninja af te pakken, zonder daarbij geraakt te worden door het ‘zwaard’?

Wat werd er veel gelachen, maar ook fanatiek gespeeld tijdens deze activiteit!

Dinsdag 21 maart:

Vandaag zijn we de middag Sportstuif, zoals altijd op maandag, dinsdag en donderdag, begonnen met fruit eten en ranja drinken. Na het fruit eten werd er buiten weer meteen gebruik gemaakt van de schommels. Ook werd er natuurlijk gevoetbald en andere spellen zoals verstoppertje gespeeld. De jongere kinderen gingen vandaag als eerste naar de gymzaal voor de activiteit; Doeljagerbal. De konijntjes proberen zo lang mogelijk uit handen te blijven van de jagers. Na deze activiteit waren de oudere kinderen aan de beurt in de gymzaal. Zij speelden vandaag Knotshockey. Aan de kinderen was af te lezen dat beide spellen weer geslaagd waren vandaag. Na de activiteiten werden alle materialen weer uit het materialenhok getrokken om mee te spelen. Er werden hutten gemaakt en verschillende kunstjes gedaan op de dikke mat. Een leuke middag waarbij de kinderen weer fijn gespeeld hebben en sportief bezig zijn geweest!

Woensdag 22 maart:

Vandaag was het voor vele scholen in Deurne een studiedag. Ook was vandaag de Leef! dag. Er werden door verschillende verenigingen in Deurne leuke clinics gegeven. Wij zijn in de ochtend naar SV Deurne gegaan voor een voetbalclinic. Wat hebben wij veel voetbaltalent rondlopen bij Sportstuif Deurne Vlieger! Na deze geslaagde clinic gingen we weer naar Sportstuif en was het tijd voor de lunch. Na de lunch werd er in de gymzaal een Freerun parcours afgelegd. Van 14:00u tot 15:00u waren we weer bij SV Deurne te vinden. Ditmaal voor de Ficheschallenge. Dit zijn verschillende spellen waarbij je het tegen elkaar op neemt om uiteindelijk zo veel mogelijk fiches te verzamelen. Denk hierbij aan spellen zoals paintball, frisbee werpen, bottleflip en z.s.m. een parcours afleggen op een skateboard. Na deze clinic gingen we weer terug naar Sportstuif. Na wat drinken en een koekje werd er nog heerlijk vrij gespeeld in de gymzaal. We sloten deze sportieve dag rustig af in de keuken. Wat zullen de kinderen heerlijk slapen vanavond!

Donderdag 23 maart:

Tussen de buien door zijn we vandaag weer lekker buiten geweest! In de gymzaal heeft onze stagiaire Lotte ondertussen een gave activiteit klaar gezet. We speelden vandaag in 2 verschillende groepen het James Bond spel. Het doel van dit spel is om met je team zoveel mogelijk punten te scoren door een parcours af te leggen, zonder daarbij geraakt te worden. De andere teams werken samen om juist zoveel mogelijk kinderen af te gooien. Het leuke aan dit spel is dat niemand stil zit! Na de activiteit werd er vrij gespeeld in de gymzaal en in de keuken. Ook werd het populaire spel Weerwolven door een aantal kinderen gespeeld. We hebben weer een leuke middag achter de rug!

Vrijdag 24 maart:

En dan is de laatste dag van de week weer aangebroken. Het was vandaag weer gezellig druk! Het zonnetje in de ochtend maakte helaas plaats voor verschillende regenbuien in de middag. We zijn na de lunch dan ook meteen naar de gymzaal gegaan om hier vrij te spelen. Na druk spelen was het ondertussen alweer tijd voor een lekker bordje fruit om wat energie bij te tanken! Na het fruit gingen we naar de gymzaal voor de activiteit van vandaag: het Boerderijspel. Dit leuke spel hebben de kinderen al is vaker gespeeld. Net zoals die andere keren wisten de kinderen ook vandaag van geen ophouden! Tijdens de activiteit werd er door Jaike samen met een groepje kinderen een heerlijke cake gemaakt in de keuken… Na de activiteit was er voor dus iedereen een welverdiend plakje cake! Wat hebben we weer veel vrolijke gezichten gezien vandaag. Een leuke afsluiter van een leuke week bij Sportstuif Deurne Vlieger!

Tot volgende week!

Steffi Nellen
Steffi Nellen Vestiginsmanager