Een super leuke sportieve naschoolse opvang. Kinderen kunnen zich hier helemaal uitleven door middel van sport en spel! Dikke aanrader!

Rachelle Rachelle
5 /5

10 tellen in de rimboe, estafette, Jumpsquare, Lintjestrefbal en James Bond spel - week 2 2023

Bij Sportstuif staan wij iedere dag klaar voor de kinderen en laten we de kinderen meedoen aan de sportieve activiteiten welke passen bij de leeftijd en interesses van de kinderen. Ben jij ook zo benieuwd naar wat wij doen op onze buitenschoolse sportieve kinderopvang?

In week 2 hebben we de volgende activiteiten gedaan:

• 10 tellen in de rimboe
  • Parcours estafette
  • Jumpsquare
  • Lintjestrefbal
  • Het James Bond spel

Lezen jullie mee?

Maandag 9-1:

Na 2 leuke weken kerstvakantie is het deze week weer een ‘normale’ schoolweek. Vanaf 14:00 uur staan wij dus weer op verschillende scholen om de kinderen op te halen. We speelden vandaag in 2 verschillende groepen de activiteit. Beide groepen speelden vandaag 10 tellen in de rimboe. Dit is een van de favoriete spellen van de kinderen, dus we spelen dit spel dan ook wat vaker. Naast dat iedereen vandaag goed mee heeft gedaan met de activiteit werd er ook erg fijn buiten en in de keuken gespeeld. Een leuk begin van deze nieuwe week!

Dinsdag 10-1:

Vandaag zijn we na de fruit heel even buiten geweest, maar helaas ging het na een half uurtje de hele middag regenen. Gelukkig hebben wij altijd nog de gymzaal waar de kinderen fijn vooruit kunnen. Vandaag had Bram een leuke parcours estafette klaar gezet in de gymzaal.

De kinderen moesten zo snel mogelijk een parcours afrennen waarbij ze moesten klimmen en springen over verschillende obstakels. Uiteindelijk moesten ze met een bal proberen de pionnen van de bank af te gooien. Het team dat als eerste alle pionnen van de bank gooit heeft gewonnen.

Ook de jongere kinderen speelden parcours estafette. Beide groepen waren erg fanatiek! Na de activiteit werden nog verschillende verjaardagen gevierd. We hadden geluk vandaag want er werd ook getrakteerd!

Woensdag 11-1

We hadden een leuk programma voor de boeg deze woensdagmiddag. We gingen namelijk naar Jumpsquare in Eindhoven. Dit is een hele grote springhal met verschillende schuimbakken en trampolines. Natuurlijk vonden de kinderen dit heel erg leuk. Op de terugweg naar de BSO deden een aantal kinderen lekker de ogen dicht om even te slapen. Dat betekend dat ze een drukke en leuke middag hebben gehad en goed actief bezig zijn geweest!

Donderdag 12-1:

Ook vandaag was het een regenachtige dag. Helaas zijn we dus ook weer binnen moeten blijven. Na de fruit en ranja zijn we met zijn allen naar de gymzaal gegaan om hier vrij te spelen. Na een half uurtje waren de jongere kinderen aan de beurt voor de eerste activiteit. Zij speelden vandaag fopbal en WC-tikkertje. De oudere kinderen gingen naar de keuken om even een spelletje te spelen of wat te knutselen. Na een tijdje gingen we wisselen. Dus nu waren de oudere kinderen aan de beurt om een activiteit te spelen en de jongere kinderen gingen naar de keuken om vrij te spelen. De oudere kinderen speelden als activiteit lintjestrefbal. Aan het einde van de activiteit waren er nog verschillende kinderen die het liefst door zouden gaan. Het was dus een leuk spel dat door iedereen goed werd mee gedaan!

Vrijdag 13-1:

Met deze vrijdag sluiten we weer een leuke week Sportstuif af. Natuurlijk horen daar ook weer verschillende activiteiten bij. Na de gezellige lunch gingen we meteen naar buiten. Er werd weer heerlijk gevoetbald en in de zandbakken gespeeld. We gingen na het buiten spelen naar de gymzaal voor onze eerste activiteit; Schipper mag ik overvaren. Leuk om te zien dat jong en oud gewoon door elkaar heen het spel heel goed mee speelt. Na deze activiteit was het tijd voor een goed gevuld bordje fruit en een bekertje ranja. Met deze nieuwe energie gaan we naar de gymzaal voor de volgende activiteit; het James Bond spel. Dit is ook een super gaaf spel waarbij iedereen tegelijk bezig is, dus niemand zit stil! Extra leuk was dat de 2e ronde alle medewerkers van Sportstuif ook mee deden! Na deze leuke activiteit vonden we dat de kinderen wel wat lekkers hadden verdiend. We gingen naar de keuken om hier lekkere wafels te versieren. Wat werden de kinderen verwend vandaag! Met deze geslaagde dag sluiten we een leuke week vol met sportieve activiteiten weer af.

Tot volgende week!

Steffi Nellen
Steffi Nellen Vestiginsmanager