Een BSO waarbij sport centraal staat, elke dag staat er weer een nieuw spel op het programma. Ook is er genoeg ruimte waar de kinderen hun eigen ding kunnen gaan doen, denk hierbij aan knutselen - strijkkralen of samen een bordspel spelen.

Ted Verhoeven Ted Verhoeven
5 /5

Film, 4 doelen voetbal, politie-boef spel, Annemaria Koekoek, zakdoekje leggen. Week- 16

Samen met de kinderen willen wij de leukste middagen bij de BSO hebben, dit doen we door een leuk en gevarieerd activiteiten aanbod te geven.

De ene keer spelen we een tikspel, de andere keer een samenwerkingsspel en zo nog veel meer!
In deze blog vertellen we je graag meer over de activiteiten die we deze week hebben ondernemen. Lees gezellig met ons mee!

Maandag 15 april

Na het ophalen van de kinderen gingen we eerst wat fruit eten, en dronken we een bekertje ranja of water. Op deze regenachtige dag besloten we om een film te gaan kijken. Natuurlijk werd er niet alleen maar stilgezeten. De kinderen werden verdeeld over twee groepen, de ene groep ging naar het gymzaaltje om daar te gaan spelen en de andere groep ging een film kijken. De kinderen kregen ook nog een bekertje popcorn om tijdens het filmpje van te genieten. Hierna wisselde de groepjes. Toen beide groepen klaar waren met deze activiteiten was het tijd om nog even vrij te spelen.

Dinsdag 16 april

Onze blauwe sportstuif auto´s waren weer onderweg naar de scholen om de kids op te halen. Zoals gewoonlijk aten we eerst wat fruit, hierna was het tijd voor de activiteit van vandaag. Vandaag hebben de kinderen 4 doelen voetbal gespeeld in de gymzaal. Er werd een veldje uitgezet in de gymzaal met daarin vier doeltjes. Er waren vier teams van twee kinderen. De bedoeling was om te scoren bij een van je tegenstanders, als er gescoord werd in je eigen doeltje moest je wisselen met een ander team dat klaar stond om punten te maken!

Na deze leuke activiteit mochten de kinderen nog even lekker vrij spelen.

Woensdag 17 april

Na een kort dagje op school kwamen de kinderen weer aan op de BSO. Al snel was het tijd voor de lunch en dus aten we gezamenlijk onze boterhammetjes op. Hierna zijn we naar buiten gegaan om een spelletje te spelen wat een van de kinderen voorgesteld had.

Buiten speelden wij een politie-boef spelletje. De boeven hadden namelijk een geldautomaat laten ontploffen! Echter was er een klein probleempje… het geld lag overal! De boeven moesten het geld zien te verzamelen zonder getikt te worden door een van de politieagenten, want dan moesten ze het geld weer terug brengen. Dit spel werd erg fanatiek gespeeld, vooral door de boeven, zij wisten al het geld te bemachtigen, helaas voor de agentjes, maar volgende keer beter!

Na dit spel kregen de kinderen al wat trek en gingen we naar binnen om een stukje fruit te eten. Nadat de kinderen het fruit en bekertje ranja op hadden gingen we op uitstapje. We zijn naar een bos gegaan waar de kinderen even lekker rond konden rennen. Ook zagen we hier wat leuke diertjes. Op het einde hebben we zelfs nog wat kaboutertjes gevonden!

Donderdag 18 april

Vandaag kwamen de eerste kinderen weer vol energie aan op de BSO, zij begonnen al lekker met buitenspelen. Langzamerhand kwamen ook de andere kinderen aan, toen alle kids er waren gingen de basisgroepen om de beurt fruit eten. Na het fruitmomentje waren we allemaal weer lekker buiten en gingen we met zijn allen nog een spelletje spelen, namelijk Annemaria Koekoek!

Hierna stonden de ouders alweer op de stoep en werden de kinderen weer opgehaald.

Vrijdag 19 april

De laatste dag van de week is alweer aangebroken, de kinderen hadden vandaag de koningsspelen op school gehad en daarom hadden ze wel trek gekregen, gelukkig begonnen we de dag vandaag met lunchen. We aten onze boterhammetjes op en daarna gingen we naar het gymzaaltje toe. De kinderen mochten hier even vrij spelen. Hierna speelde we zakdoekje leggen, dit blijven de kinderen toch altijd wel leuk vinden.

Na het zakdoekje leggen was het tijd om fruit te eten. Vanwege het weer zijn we hierna weer terug naar het gymzaaltje gegaan om lekker verder te spelen. Later waren we weer terug in het lokaal om daar nog vrij te spelen. De kinderen maakten mooie creaties van de strijkkralen en speelden nog wat andere spelletjes. Hierna kwamen de ouders hun kinderen weer ophalen, tijd voor weekend!

Ben Momber
Ben Momber Vestigingsmanager
Brian Hofmans