Een leuke BSO waarbij sport en spel activiteiten centraal staan. Erg enthousiaste medewerkers die ook zelf graag meedoen!

Dennis Bouwmans Dennis Bouwmans
5 /5

Beweegbingo, vossenjacht, XL-games & kinderfeest week 44 2023

Maandag 30 oktober

Het is een bijzondere week, want Sportstuif Deurne Aventurijn blaast vandaag één kaarsje uit! De hele week staat in het teken van feest, activiteiten en gezelligheid. Op maandag begonnen we met een knaller: we haalden alle kids van school en vierden vriendjes- en vriendinnetjesdag! De buikjes werden gevuld met fruit voordat we losgingen met de activiteiten. We hadden als activiteit archery tag! Het was een dag vol plezier en gezelligheid.

Archery Tag is een kruising tussen paintball en trefbal, alleen speel je dan met pijl en boog.  In archery tag nemen 2 teams het tegen elkaar op.  Het doel van het spel is zoveel mogelijk punten te verzamelen met je team in een bepaalde tijd.  Hoe krijgt jouw team een punt? Als je een tegenstander raakt krijg jouw team 1 punt. Als je erin slaagt om een schijf uit het doelwit van het andere team te schieten krijg je 2 punten.

Dinsdag 31 oktober

Op een regenachtige dinsdag, is het tijd om gezellig binnen te blijven. En wat past daar nou beter bij dan een feestje vieren? We vierden ons eenjarig jubileum met een beweegbingo en natuurlijk hoorden daar cadeautjes bij! Het was een groot succes: jong en oud genoten van het spel en gingen naar huis met een prijs.

Bij de beweegbingo is het een variant op normaal bingo, maar dan met bewegen tussendoor. De spelleider draait aan het rad en roept een nummer om. De kinderen kruisen dit nummer aan zodra ze die hebben. De spelleider zal ook het nummer op het bord schrijven om het overzichtelijker te maken voor de kinderen. Is het nummer 1/10 dan moesten de kinderen 3 keer in de lucht springen. Was het nummer 11/20 dan moesten de kinderen een kruiwagen maken met de buurman of buurvrouw. Als iemand 1 rij had mocht die een cadeautje uitkiezen. Zo bouwde we het verder op naar een volle kaart, maar uiteindelijk won iedereen een prijs!

Woensdag 1 november

De woensdag is alweer aangebroken! We haalden de kinderen op van school en gingen lunchen bij Sportstuif. Toen hebben we even buitengespeeld en daarna fruit gegeten. Hierna begonnen we met de activiteit.Vandaag hadden we een vossenjacht op het programma staan!

Bij vossenjacht; de groepjes moeten alle letters verzamelen en op het einde met de verzamelde letters een woord of zin vormen. De letters konden ze vinden bij de vossen.

Donderdag 2 november

En toen was het alweer donderdag. De kinderen werden allemaal weer opgehaald door het team van Sportstuif Deurne Aventurijn om zo een mooie en leuke middag van te maken. Als het fruit allemaal op is dan zijn de kinderen klaar voor de activiteiten. Er stonden vandaag drie verschillende spelletjes op het programma. We hadden vandaag namelijk 3 XL-games spellen! We deden XL-mikado, XL-twister en XL- 4 op 1 rij.

XL-mikado. Bij dit spel heb je allemaal stokken op een stapel liggen op de grond. Om de beurt pak je een stok van de stapel af zonder dat er iets beweegt. Bewegen de andere stokken dan leg je hem terug. Als alle stokken weg zijn tel je de aantal stokken bij elkaar op. Het kindje met de meeste stokken heeft gewonnen.

XL-Twister. Hierbij heb je een XL kleed op de grond liggen met allemaal bolletjes met kleuren. De spelleider dobbeld met 2 dobbelstenen en zegt wat je moet doen. Dobbelsteen 1 geeft aan handen of voeten en hoeveel en de andere dobbelsteen geeft aan op welke kleur. De bedoeling is dat je met verder niets de mat aanraakt. Doe je dat wel dan ben je af. Het kindje dat als laatst over blijft heeft gewonnen.

XL- 4 op 1 rij. Hierbij heb je 2 verschillende kleuren ringen die je om de beurt in de gaten stopt. Degene die als eerst 4 kleuren op 1 rij heeft, die heeft gewonnen.

Vrijdag 3 november

De laatste dag van de week is alweer aangebroken! We hebben alle kinderen om 12:30 van school opgehaald om er weer een fantastische dag van te maken. We zijn begonnen met het lunchen, zodra de boterhammen op waren hebben de kinderen nog lekker vrij mogen spelen. Er werd gevoetbald, met de loombandjes gespeeld en er werden hele mooie tekeningen gemaakt. Daarna was het tijd voor een leuke activiteit namelijk een kinderfeest! We hadden een springkussen opgezet en heel veel andere spellen om er een hele gezellige middag van te maken!

Zaterdag 4 november

Aangezien Sportstuif Deurne Aventurijn deze week 1 jaar bestaat wilde wij ook een feestje geven voor iedereen! Iedereen was uitgenodigd om in de middag tussen 13:00-16:00 gezellig bij ons binnen te lopen. We hadden een springskussen staan, je kon lasergamen en nog veel meer. Ook hadden we lekkere hapjes en drankjes klaar staan om het jubileum te vieren! Het was een super gezellige en geslaagde middag!

Ben Momber
Ben Momber Vestigingsmanager
Brian Hofmans