Een super BSO! Bekend geworden met Sportstuif via Sportstuif Meerhoven. Wat fijn dat deze sportieve opvang nu ook in Best wordt geopend. Een BSO waar er genoeg gesport wordt en plezier wordt gemaakt met elkaar. De begeleiders zijn enthousiast en zorgen elke keer weer voor lachende gezichten op de kinderen.

Maartje Maartje
5 /5

Clics-combinatie spel, Acrogym en Safarispel - week 41 - 2023

Maandag 9 oktober
Een nieuwe start van de week met wederom mooie weersvoorspellingen. Fijn dat het zonnetje nog steeds zo lekker schijnt in oktober. Maandag is altijd meteen een drukke maar zeker gezellige dag. Fijn om de kinderen weer allemaal te zien net na het weekend en hun leuke verhalen te horen. Vandaag stonden het Clics-combinatie spel, Buizentikkertje en een Voetbaltoernooi op de planning. Tijdens het Clics-combinatie spel moesten de kinderen omstebeurt komen kijken naar de juiste combinatie om deze precies na te kunnen maken. Mede omdat wij dit spel al langere tijd niet hadden gespeeld waren de kinderen mega fanatiek en wilden zij allemaal winnen! Een aantal kinderen hebben goed mee opgeruimd en mochten als beloning de koekjes uitdelen.

Dinsdag 10 oktober
Wederom een dag met veel kinderen die fijn gekleurd, gebouwd en gespeeld hebben met elkaar. Toen alle kinderen door ons waren opgehaald konden we met zijn allen buiten in verschillende groepen fruit eten. Hierna was het natuurlijk tijd voor de activiteiten. Vandaag zijn wij gestart met met een gezamenlijk spel: Chinese muur. Met dit spel doen de kinderen altijd erg leuk mee! Daarna hebben wij in 2 groepen het Kleurengelukspel en Raak&Haal gespeeld. Bij Raak&Haal deden Rik en Guus ook erg fanatiek mee wat de kinderen heel tof vonden!

Woensdag 11 oktober
Deze ochtend stond weer in het teken van ouder-peutergym. Deze derde les werd gegeven in sporthal Naastenbest. De sfeer zit er inmiddels goed in en met name de touwschommels en de kruiptunnel waren zeer populair vandaag!
Verder zijn er op deze dag zijn al een aantal scholen eerder uit en deze kinderen lunchen dan altijd met ons samen bij Sportstuif. Het was vandaag een relatief rustige dag met kinderen maar ondanks dat hebben wij er met zijn allen een leuke middag van gemaakt. Er werden 2 groepen gemaakt en de volgende spellen werden gespeeld: Acrogym en de welbekende Puzzelestafette. Tijdens de Acrogym werd er hard gewerkt en hele creatieve houdingen getoond. Super knap! Wij kunnen bijna een Circus beginnen ;-)

Donderdag 12 oktober
Vandaag was het helaas niet zo’n mooi weer maar in de middag konden we gelukkig tóch even naar buiten met zijn allen om te starten met het Safarispel. Een erg populair spel waarbij iedereen altijd fanatiek meedoet. Daarna hebben wij de groepen random gesplitst zodat er een mooie mix was van jonge en oudere kinderen. Ook wel een leuk voor de dynamiek in de groep! Jagerbal en Kat&Muis stonden nog op het programma. Iets korter kunnen spelen dan normaal vanwege de regen die ineens uit de lucht kwam vallen.

Vrijdag 13 oktober
De afsluitende dag van de week. Het was vandaag een relatief rustige dag en de kinderen hebben zich wederom goed vermaakt. Zoals gebruikelijk hebben wij eerst met zijn allen lekker fruit gegeten om wat extra energie op te doen voor de sport- en spelactiviteiten. In de middag konden de kinderen hun energie, die ze nog over hadden zo aan het einde van de week, goed kwijt in een potje Slagbal. Leuk om te zien hoe fanatiek ze zijn! Daarna hadden ze wel een lekker koekje verdiend en konden ze nog even vrij spelen totdat ze werden opgehaald. Een heel fijn en zonnig weekend gewenst voor iedereen!

Guus Dobbelsteen            Vestigingsmanager
Guus Dobbelsteen Vestigingsmanager
Tessa van Kaathoven - de Cort